Gå til innhold

Gigabyte X800XL kort i Norge?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter et Radeon X800XL kort, nærmere bestemt av typen GV-RX80L256V fra Gigabyte. Dette kortet benytter en heatpipe kjøleløsning da jeg helst ønsker at støy skal være tilnærmet ikke-eksisterende.

Har trålet de fleste norske websjapper (tror jeg), men kan ikke finne noen som har dette kortet til salgs. Kunne heller ikke finne noe i hw.no's prisguide eller vha. forumets søkefunksjon.

Med tanke på Gigabyte's (og evt. andres) kreative kjøleløsning vil jeg nesten si at kort av denne type har en egen liten nisje i dagens marked, med et virvarr av skjermkort - hvor etter min mening de aller fleste gir blaffen i støynivået. Syns det ville være litt rart om det ikke var til å oppdage.

Vil helst slippe diskusjon om hvor vidt et heatpipe kjølesystem er smart/lur/bra/effektiv løsning, men det kan nevnes at kortet skal benyttes i en barebone og skal ikke overklokkes.

Er det noen der ute som har sett et slikt kort tilgjengelig via norsk nettbutikk? Da skal dere ha hjertelig takk dersom det viser seg å eksistere.

Mvh,

Rune

Edit: Må beklage om denne havnet i feil kategori men føler at den passet bedre inn i en kjøp/salg rubrikk som denne.

Endret av cubic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd Prisguiden ? :p

Som sitert ovenfor...

Har trålet de fleste norske websjapper (tror jeg), men kan ikke finne noen som har dette kortet til salgs. Kunne heller ikke finne noe i hw.no's prisguide eller vha. forumets søkefunksjon.

Lenke til kommentar

Vel, det ser ut til at Netshop er den eneste plassen som har noe som helst med Gigabyte's skjermkort å gjøre. Kan alltids prøve å sende en mail dit å spørre om de har planer om å skaffe det på lager.. forslag/opplysninger mottas likevel med takk.

Lenke til kommentar
Prøvd Prisguiden ? :p

Som sitert ovenfor...

Hehe... skumleste litt... men jeg vil på det høyeste anbefale deg å prøve å sende mail til Netshop for å spørre... Eller så ville jeg importert fra utlandet... :w00t:

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er ute etter et Radeon X800XL kort, nærmere bestemt av typen GV-RX80L256V fra Gigabyte. Dette kortet benytter en heatpipe kjøleløsning da jeg helst ønsker at støy skal være tilnærmet ikke-eksisterende.

Vel, du kan jo sette på en zalman selv...

Ellers kan du høre med nye Dataleverandøren (www.dataleverandoren.no) - De var ganske fleksible med å få tak i ting før i tiden ...

Lenke til kommentar
Hei,

Vel, du kan jo sette på en zalman selv...

Ellers kan du høre med nye Dataleverandøren (www.dataleverandoren.no) - De var ganske fleksible med å få tak i ting før i tiden ...

Går ut i fra at man mister garantien da? Enten eller, muligheten er der jo men hadde helst ønsket å slippe dette. Dersom det ikke lar seg gjøre fra Netshop kan jeg høre hos datalevrandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...