Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettverk mellom to hus med forsterker?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Linksys tråløse forsterker ?

 

 

Jeg trenger å koble meg på fatters nett i sommer. Jeg skal bo i huset ved siden av dem, men ser ikke på det som nødvendig å opprette et nytt ADSL abo. så lenge de allerede har det i sitt hus, og jeg bare skal bo der i noen mndr.

 

Dette er gammle hus på en bondegård med kledde tømmervegger og generelt dårlige kår for sending av tråløse signaler. Husene ligger ca 20 meter fra hverandre.

 

Har undersøkt litt med en laptop og funnet ut at jeg har "very low " signalstyrke i huset jeg skal bo.

 

Er det noen mulighet og kjøpe en sånn forsterker som jeg linket til over for å øke signalstyrken?

 

Vil den fungere med fatterns tråløse Jensen Router?

 

Eller vil dere anbefale meg å legge nettverkskabel hele veien?

:hmm:

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar. Spørs om det ikke blir kabel i hageslange da. Ordla meg litt feil ang avstand mellom husene.

 

Det er ca 20 meter i luftlinje mellom husveggene. Skal jeg dra kabel må jeg vell beregne avstanden jeg får ved strekking av kabel opp og ned vegger, langs gulv ect, i og med routern dems ligger i andre etasje. Tipper det fort kan bli en kabellinje på totalt 50-60 meter hvis arbeidet skal gjøres pent, og noe annet er ikke noe alternativ for fattern.. Hvor langt kan en legge en nettverkskabel før hastigheten blir dårligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...