Gå til innhold

6600GT, bildet fryser og skjermen skrur seg av.

[SifO]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet med mitt nyinnkjøpte XFX geforece 6600 gt, skjermen fryser, og pc'n restarter etter en stund, først begynte den å gjøre sånn bare på spill. men etter at jeg skrudde av Fast Write skjedde det i win oxo, og ofte! hvert 10 min.

Men nå har kortet vært stabil i 30 min, det kan jo ikke være et problem som løser seg selv?

kan prøve å gå tilbake til gamle driver å se om det hjelper..

ellers takk for masse nyttig informasjon:)

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd en eldre driver, som sagt 6x.xx serien. Ellers om du har viftestyring, prøv å ha den på fullt i 2D/3D. Sjekk temperaturen, om den kanskje er for høy. Se om viften går rundt, er strømmen riktig koblet til? Jeg tok å satte en egen strømleding fra strømforsyningen til skjermkortet. Kommer ikke på mer, men fortell gjerne hvordan det går :) Good luck!

//Advancer

Lenke til kommentar

Fast Writes:

"Fast-writes. In an ideal world Fast writes support is a great thing to have Ticked – it allows the CPU to send data to the Graphics card without having to go through RAM, making it a far more optimal approach. That said in reality most benchmarks done on this have shown it to be of little actual benefit, in some cases performing slower, not mention on other systems it causes stability problems. As a result you might want to run a few benchmarks before choosing whether or not to leave this enabled or not." Techspot

Så det er ingeting å vinne på å ha Fast Writes på. Det øker bare faren for problemer, så Fast Writes disabled er tingen :)

//Advancer

Endret av Advancer
Lenke til kommentar

merket igjen nå at problemet kom tilbake. dette skjedde da jeg hadde aktivert cool and quiet, men da bildet frøs og maskina restarta seg skrudde jeg det bare av. å skal se om det fungerer bedre nå.

Er det noen som har noen tips om hvordan løse dette problemet ?

det skjedde jo nå nettopp, hadde hatt maskinen på en stund, og spilt cs:s, og da jeg skulle spille BF bare minutter etter så fikk jeg spilt BF i 10 min før det frøs og restarta maskina.

Endret av [SifO]
Lenke til kommentar

Vel, etter å ha hatt mitt Gainward GF6600gt GS i en uke, sendte jeg det tilbake.

Det var noe galt med det, mest sannsynelig kjøling/minne da jeg fikk artifacts

uansett :/ Etter å ha studert kortet (før jeg sendte det tilbake) så jeg mellom GPU og Heatsink at det så ut som en tyggegummi som var brukt som kjølepasta.

Elendig rett og slett - kjølepasta som var 2 mm tykk! Nei, går tilbake til ATI, skal ha ATI X800XL istedenfor Geforce.

Men vær obs på Gainward kortene især.. les på forumet til Gainward, så er det altfor mye problemer med kortene Deres.

Bye bye Nvidia - Welcome back ATI!

//Advancer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...