[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har et problem med mitt 6600GT som fryser og skrur av skjermen viss jeg starter 3D applikasjon. Hadde nettopp en tråd her om nesten det samme. men problemet forandret seg litt da jeg formaterte. Takker for alle seriøse svar. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) skiftet drivere ? installert chipset drivere ? kobla til ekstra størm på 3dkortet ? Du vet at du skal koble til en 4pin strøm kontakt på de 3dkorta? går vifta på 3dkortet ? Har du klokket 3dkortet ? Vist du har stilt på noe i bios, prøv å resett bios instillingene ? Endret 29. mars 2005 av g0lden Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Bruker den nyeste driveren fra Nvidia Har lastet ned og instalert de nyeste chipset driverene Har kobla på ekstra strøm ja. vifta funker som bare det. har ikke klokka kortet. og bios er urørt. (bortsett fra at den blei flasha for ei stund sia) Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Slenger dette inn igjen håper at det hjelper det gjorde susen for meg. Løsningen på mitt problem med POV 6800ultra var å endre BIOS slik at 2D frekvens og 3D frekvens ble lik. 2D frekvensen var 400MHz og 3D var 425MHz. Etter en justering slik at begge ble 425, fungerer alt uten problemer. Ivertfall alt jeg har. NFSU2 demo fryser ikke lenger, og jeg kan kjøre 3Dmark 05 uten frysing også. Gjorde dette med rivatuner. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Så du mener jeg skal klokke 2D frekvensen til det samme som 3D frekvensen ? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Har kortet fungert bra tidligere, eller har dette vært et problem hele tiden ? Jeg har nettopp "operert" mitt kort som hang seg opp i 3DMark tester selv om det ikke var klokket, viste seg at kjøleribba ikke satt godt nok på Så selv om vifta går og alt ser ok ut så kan det være det som er problemet. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 kortet fungerte fram til jeg ville prove windows x64 pro. og da det ikke fungerte da så formaterte jeg og var tilbake på vanlig pro, så det fungerte ca en måned før begynte å henge seg opp. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg har også hatt problemer med mitt Gainward 6600gt GS AGP kort, da dette frøs i World of Warcraft etter ca 30 min spilling. Jeg hadde nyeste nvidia driver (76.41), siste chipset driver (intel 6.3.0.1007), lyd driver (realtek 3.70) og flashet Bios på hovedkortet (Abit AS8). Skjermkortet er urørt ang. overklokking / bios, altså helt default. Etter mye lesing i div. forum, så prøvde jeg å slå av Fast Write og dette har så langt fungert for meg. Men har ikke fått testet kortet mer enn i ca 3 timer etter dette. PS! Før jeg satte i nvidia kortet, hadde jeg et radeon ati 9600, og jeg avinstallerte dette, kjøret driver cleaner og så satte i nvidia kortet. Er det å anbefale å kjøre inn en clean windows install når man bytter skjermkort, angående driver konflikter osv? Eller er det bare ekstra arbeid? Håper på andres synspunkter / meninger / erfaringer ang. nvidia 6600gt kortene. //Advancer aka Lars B PC specs: Intel P4 3.06Ghz 800 LGA775, 1Gb Corsair Value DDR400, Abit AS8 motherboard. Gainward 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Ultra/1960 XP GS ViVo/2xDVI, Chieftec ATX-1136H Strømforsyning ATX12V 360 Watt, Seagate Barracuda 7200.7 120 GB SATA-150. Endret 4. april 2005 av Advancer Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har også hatt problemer med mitt Gainward 6600gt GS AGP kort, da dette frøs i World of Warcraft etter ca 30 min spilling. Jeg hadde nyeste nvidia driver (76.41), siste chipset driver (intel 6.3.0.1007), lyd driver (realtek 3.70) og flashet Bios på hovedkortet (Abit AS8). Skjermkortet er urørt ang. overklokking / bios, altså helt default. Etter mye lesing i div. forum, så prøvde jeg å slå av Fast Write og dette har så langt fungert for meg. Men har ikke fått testet kortet mer enn i ca 3 timer etter dette. PS! Før jeg satte i nvidia kortet, hadde jeg et radeon ati 9600, og jeg avinstallerte dette, kjøret driver cleaner og så satte i nvidia kortet. Er det å anbefale å kjøre inn en clean windows install når man bytter skjermkort, angående driver konflikter osv? Eller er det bare ekstra arbeid? Håper på andres synspunkter / meninger / erfaringer ang. nvidia 6600gt kortene. //Advancer aka Lars B Kanskje greiest med reinstall av wind. når en bytter fra ATI til / fra nVidia skjermkort da driverene er 100% ulike om en har "råd" ( ikke mister annen software, dokument...). Var ute for et X700 som "låste seg" (hengende med samme bilde) kanskje softwareproblem, men kortet døde - ikke PSU problem brukte Tagan 480-U01 da, fortsatt samme PSU, men 6600GT kort og "ny" XP Pro pga. ny disk. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Joda, blir vel en reinstall av windows. Har alltids råd til det, da dette gjøres forholdsvis ofte Får bare håpe at det er software problem og ingenting annet. Takk for svar //Lars aka Advancer Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Har fått kortet til å funke nå. måtte bare skru av fast write. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Godt å høre at det fungerte for deg også Sifo. Jeg har som sagt en 360w strømforsyning, det skulle være godt nok? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Godt å høre at det fungerte for deg også Sifo. Jeg har som sagt en 360w strømforsyning, det skulle være godt nok? Syns eg såg at intel sine 775 hovedkort (samme med AMD S754, 939 og 940) er mer krevende for strøm på 12V "linja" fra PSU enn tidligere hovedkortdesign. Ser ut som du har en 360W Chieftec PSU, de leverer vel ca. 17A 12V på maks?, min fra 2001 gjorde det - erstatta av Tagan 480-U01 (seilfly i forhold til jumbojet på vifte-lyden) i mi 939 maskin. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei igjen, I går kveld så formaterte jeg og installerte windows på nytt, og la inn drivere osv. Men et problem oppstod, som jeg også erfarte 1 gang når jeg testet Gainwards ExperTool før reinstall, og det var at skjermbildet ble forskyvet til siden. Startknappen var ca midt på skjermen og det var umulig å gjøre noe. Etter windows reinstall fikk jeg et liknende problem, men da så jeg bare litt av skjermbildet som en tynn stripe helt over til venstre på skjermen. Noen med erfaringer med dette? Kan det være fortsatt software, eller er det et hardware problem? Hadde ikke slike problemer med forrige skjermkort. Håper på gode svar //Advancer aka Lars Bergan Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Ingen som har noe som helst erfaring med problemet jeg skrev ovenfor? Det betyr vel at det må være defekt, det kortet mitt, da ingen andre har hatt direkte erfaring med et slikt problem :/ Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Samme skjedde med meg (XFX 6600GT AGP) mange ganger. plutselig mens jeg spilte og mens jeg var i windows.. har slutta nå da.... vet ikke hvorfor. kjører forøvrig 71.90 WHQL. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hadde samme problemet med et 6800LE kort. på 71.X drivere. Gikk tilbake til 61.X drivere. Dette ser ut til å fungere. Virker som 71.x driverene er buggete, har hatt tilsvarende problemer på et GF4 TI4200 kort. Løste seg også ved å gå tilbake til gamle drivere. s Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Tusen takk for oppmuntrende svar. Var redd for at det var noe galt med mitt nye kort. Så får prøve 6x.xx serien da, fant de på CDn fra Gainward. Har fått spilt / testet mer og kortet er nå stabilt etter at jeg slo av Fast Writes. Jeg satte også viftestyringen slik at vifta går på 100% både i 2D og 3D. Så nå kjører jeg på 540/1050 som er fabrikk innstillinger fra Gainward! Bare et spørsmål: Skal kjøleribba på skjermkortet ligge litt over rambrikkene? For på mitt gjør den det, men det ser ut som det skal være slik? Curious //Advancer Endret 6. april 2005 av Advancer Lenke til kommentar
Mr G Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 HVordan skrur man av ??FASTWRITES Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 HVordan skrur man av ??FASTWRITES Du må gjere det i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå