akristina92 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Beklager hvis dette er i feil kategori, bare flytt denne tråden hvis den er feilpostet. Det jeg lurer på, er om en må betale toll dersom man har kjøpt fks. en PC i USA, og den skal fraktes til Norge. Hvor mye må en betale i såfall? Det er snakk om en bærbar PC. Endret 29. mars 2005 av DiskSpace10GB Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Unnskyld at ejg spør, men hvordan skal tollvesenet finne ut det? Aner du hvor mange bærbare PCer som tas med gjennom en flyplass om dagen? Lenke til kommentar
Viper5 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei Det sies at du kan ta med varer som koster inntill 6000 kr tollfritt inn i Norge. Utover det så må man betale, men det er jo ingen som trenger å vite at du har kjøpt det produktet der! Bare gjem/kast kvitteringen! Jeg har kjøpt ting som jeg har passet på å bruker før jeg reiser, slik at det ser ut som om jeg har tatt det med fra Norge. Ikke ta med noe emballasje eller noe... Lykke til Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Det skal sendes med posten fra USA. Det blir vell noe annet da? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det blir annerledes. Tips: Dra over og hent den. Eller få en amerikansk venn til å ta den i mot, og sende den videre til deg merket "gave" på tolldeklareringen.. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) det er ikke toll på pc deler/utstyr. det er tatt opp flere ganger her på forumet. men det er moms på det 25% Endret 29. mars 2005 av wichtom Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 må en betale momsen uansett hva? har ikke tenkt å kjøpe meg data jeg da, men en hjelm til 59 dollar Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hva hjelm angår så vet jeg ikke. ta kontakt med tolldirektoratet. dem er veeeeldi behjelpelig med at du betaler det du må. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Du kan jo høre med dem som skal sende pakken om de kan skrive en verdi under 200NOK på pakken din. Når du kjøper en såpass dyr gjenstand av dem, skal du ikke se bort fra at de vil gjøre deg den tjenesten... EDIT: Har selv bestilt varer med verdi under 200 kroner fra USA. DHL tok seg av frakt og levering, og jeg opplevde ingen problemer, så med en verdi under 200 på pakka, burde dette gå smertefritt. Endret 30. mars 2005 av Jon@s Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Vel, en bærbar pc ligger som oftest fra 1000-2000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå