KjellMagne Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Trenger sårt litt hjelp her. Jeg prøver å få kontakt med ruteren. Den er av typen Zyxel Prestige 600. Har Telenor ADSL. Taster inn ip i Internet Explorer, men ingeting skjer. Ipen jeg bruker er den som kommer opp som gateway når jeg kjører ipconfig /all (192.168.2.1). Ellers så har jeg "Obtain IP automatically". IP til PCen er 192.168.2.2. Har Norton Firewall installert. Denne har jeg deaktivert uten at det fungerte noe bedre. Har også prøvd å legge inn 192.168.2.1 i trusted sone. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Google hadde mye info om den iallfall. Kanskje du finner noe her? Edit: the ZyXEL router does not have a web browser interface, instead relying on bespoke software. Endret 29. mars 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
Rim Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Modemet har web-config. Har du sjekket med ISP? Mulig de har sperret tilgang til det. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Telnet fungerte heller ikke. Ingen respons heller når jeg pinger. Får vel ringe support da. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du kan jo prøve å reset router først !!! Skal være en liten knapp på baksiden som du må holde inne i 5 sekunder. Da vil passord også nullstille seg og du vil få 1234 som nytt passord. Ellers så er det også muligheten til å koble via COM kabel ved bruk av f.eks hyperterminal. Har enn prestige 791R selv, og hadde samme problemet. ingen kontakt. Fikk til slutt kontakt via COM kabel da. Bare sørg for at du kjører riktig hastighet på porten etc. -z00l- Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Har funnet ut at ruteren ikke fungerer som DHCP server. Windows gir meg en ip. Har nå også prøvd å resette router uten at det hjalp. Det er vel meningen at ruter skal gi meg ip? Har satt opp maskinen til å motta ip automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå