Gå til innhold

Åsen lagger man hjeme side?

Anbefalte innlegg

Heisann

Meg og en kamerat har tenkt og begyne og lage en hjemme side i dag , noen som har noen forslag på hvordan vi skall begyne?

Kan ikke noe om og lage hjemme side fra før :(

Osen koding burde vi lere oss først?

Hadde hvert tøft med den stillig hjemme side med flash på ;=)

Flott hvis derre svarer ,

Hilsen to ivrige studenter ;o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må ha følgende ting:

* En hjemmeside.

* Serverplass.

* Domene(ikke nødvendig)

Adobe Pagemill er et godt sted å begynne.

Serverplass kan skaffes gratis på mange ulike sider, jeg foretrekker www.1asphost.com, der det er 100 MB gratis plass.

Lenke til kommentar
Adobe Pagemill er et godt sted å begynne.

Sterkt uenig. For det første er Adobe PageMill (senere GoLive) programvare for flere tusen kroner. For det andre, er det mye bedre å lære seg HTML og CSS fra bunnen av, i stedet for å bruke et program som liksom skal gjøre jobben.

«Why?», I hear you ask. Jo: En gang vil du få et problem med en slik programvare. Det vil skje - før eller siden. På det tidspunktet vil du ha veldig liten mulighet til å rette skikkelig på feilen. Du sitter der med svært mangelfulle kunnskaper om hva som ligger bak en webside, og kan derfor ikke løse det faktiske problemet.

Videre: Programmer som dette lager dårlig kode, som ikke hører hjemme i en god webside. Jeg har enda ikke sett et eneste grafisk HTML-redigeringsprogram som gjør jobben slik den skal gjøres.

Om man etter å ha laget noen websider også har lyst til å begynne med scripting, står man faktisk på bar bakke etter å ha brukt slike programmer. Man må da gå igang med å lære seg HTML, for scripting skjer ikke i WYSIWYG.

Gjør heller såhär: Finn guider til HTML og CSS på internett og følg disse! Finn et gratisprogram med syntaxhighlightning du kan bruke som editor. Ikke gi opp!

Om du vil det, kan du anskaffe et grafisk program når du _kan_ HTML, for å effektivisere arbeidet (jeg tror uansett kode-mode går fortere).

Lenke til kommentar

Til studenten Yonaz: Tør jeg spørre om hva du studerer? Jeg liker lite å snakke nedlatende om folks skrivefeil, men når du ikke klarer å skrive norsk riktig, som er et relativt enkelt språk, hvordan har du da tenkt å klare å skrive riktige html- og css-koder?

Lenke til kommentar
(...)ikke klarer å skrive norsk riktig, som er et relativt enkelt språk

Norsk et relativt enkelt språk? Vil vel si meg uenig der. Norsk (og dansk) er vel heller et av de vanskeligste språkene å lære som fremmedspråk, blant annet på grunn av sære unntak og "sånn er det bare"-regler, samt mangel på kasus (i nesten alle tilfeller, bortsett fra noen sære unntak som for eksempel "til salgs" og "til sengs").

[/kverulere] Jeg må imidlertid si meg enig i at det var en imponerende rekke skrivefeil vi ble presentert for av trådstarter...

Lenke til kommentar

Dette er helt normale feil for folk med dysleksi, bare så det er sagt.. Og er det egentlig noe poeng å nevne dette, da trådstarter sikkert er klar over dette hvis han/hun "lider" av dette... Jeez.. Ikke noe poeng å være nedlatende som ikke klarer å skrive fordi de mangler det samme i hjernen som vi gjør etter 5 halvlitere..

Uansett er ikke norsk noe enkelt språk å lære seg, mange utenlandske som sliter med det...

Lenke til kommentar
Bynn med PHP og mySQl ;)

Enkelt å skjønne hvis du har lite programerings erfaring. :roll:

Yeah right

Begynn med PHP og MySQL?!

Er jo ikke vits i natta å bruke php eller mysql om du ikke kan (X)HTML eller CSS da. Først må man vite hvordan en side skal lages før man begynner å serverscripte noen ting som helst :ermm:

Lenke til kommentar

Mulig jeg burde nevnt dette et annet sted, men jeg har ofte sett dette dukke opp i innlegg:

=252) refR=refR.substring(0,252)+"..."; //-->

Og forumet blir da merkelig nok avbrutt etter denne strengen. Bare jeg som ser dette eller flere?

Edit: hmm, ser ut som det er Firefox som tuller til. Skjer bare når jeg er _logget_ inn i Firefox, nå i IE kommer ikke den "buggen". Noe javascript som Firefox ikke liker? Men men, OFFTOPIC deluxe dette...

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Bynn med PHP og mySQl  ;)

Enkelt å skjønne hvis du har lite programerings erfaring.  :roll:

Yeah right

Begynn med PHP og MySQL?!

Er jo ikke vits i natta å bruke php eller mysql om du ikke kan (X)HTML eller CSS da. Først må man vite hvordan en side skal lages før man begynner å serverscripte noen ting som helst :ermm:

Mulig jeg burde nevnt dette et annet sted, men jeg har ofte sett dette dukke opp i innlegg:

=252) refR=refR.substring(0,252)+"..."; //-->

Og forumet blir da merkelig nok avbrutt etter denne strengen. Bare jeg som ser dette eller flere?

Har jeg skrevet det der? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...