tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Her kommer et ganske teit spørsmål Jeg har en yngre venn som jeg nettopp har bygd ny maskin til, men som er redd for hva kompisene skal si når de ser at han bare har en 2Ghz Prosessor (AMD 64 3200+) Hjelper ikke å forklare hva den prosessoren tilsvarer i "Intel ghz" i spill, for han mener at det skjønner ikke vennene bæret av. Går jo an å overklokke for å øke klokkehastigheten selvfølgelig, men han ser helst at det står 3.8 ghz eller noe. Er det noen som vet hvordan man kan få systeminformasjonen til å oppgi falske verdier? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) CPUene til AMD har en annen arkitektur enn Intel. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13427 Derfor de har PR rating som f.eks. 3000+ som viser at den skal sammenliknes med en P4 800 FSB 3GHz. Se på www.komplett.no og se på AMD. Mange folk tror at GHz er alt med det er feil. ___ EDIT: AMD sammenlikner ikke med Intel, ikke alt er gull som glinser vettu. Endret 29. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 ..som er redd for hva kompisene skal si når de ser at han bare har en 2Ghz Prosessor Kan han ikke bare kjøre benchmarks da? Kjøre fra GHz-kompisene sine, så er vel saken ute av verden? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jo , man skulle tro at 3dmark ville avgjøre det hele. Men hans kompiser med Elkjøp-pcer vet ikke hva det er og han hevder at de ikke kommer til å bli overbevist av det. Jeg er fullt klar over forskjellen på AMD og intel i spill og forskjellen på deres klokkkefrekvenser, men det eneste som gjelder er tydeligvis Ghz. (gjengen hans hevder og at skjermkort og 3dkort slett ikke er det samme og at man må ha begge i en maskin for å kunne spille, og at et skjermkort til 700 med 256mb ram banker et til 3000 med 128mb ddr-3 og at jeg er en fjott som ikke aner bæret om data. De mener og at ferdigbygde maskiner er mye raskere og at selvbygde alltid blir ødelagt etter et par uker.) Så nå vet dere hvor landet ligger. Endret 29. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Stakars dem, da sier jeg bare og http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-13.html De kan vel starte å lese litt. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Vel, la dem nå tro at elkjøp selger dem toppmaskiner..! At de ikke ser forskjell på bål og skogbrann får heller være dems problem.. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Du kan kjøre en rekke programmer som for eksempel SuperPI. De bør bli overbevist! Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 De kommer til å erte han for at han har et X800XL som er PCI-express siden alle vet at AGP er bedre grafikk på enn PCI Det er det han vil unngå. Kunne ta screenshot av systeminformasjon og retusjere litt kanskje og lagre det som PNG eller noe sånnt som de ikke aner hva er og hevde at det er systeminformasjon Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 De kommer til å erte han for at han har et X800XL som er PCI-express siden alle vet at AGP er bedre grafikk på enn PCI Det er det han vil unngå. Kunne ta screenshot av systeminformasjon og retusjere litt kanskje og lagre det som PNG eller noe sånnt som de ikke aner hva er og hevde at det er systeminformasjon Du får forsøke å ta utskrift av tester fra anandtech, eller andre plasser der de har testet dette. Bortsett fra det, så blir det rimelig håpløst å lære opp folk som er totalt uvitende og mer bedrevitende gud sjøl... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Bortsett fra det, så blir det rimelig håpløst å lære opp folk som er totalt uvitende og mer bedrevitende gud sjøl... Ja, helt enig. Særlig når de nekter å la seg overbevise. Så derfor skal jeg heller prøve å lure de Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kan du ikke få dem til å kjøre de samme ytelsestestene på alle maskinene i vennegjengen? Fyre opp noen spill og mål FPS, etc. La vennen din knuse de andre småtrollene med Elkjøp-maskinene sine. Så kanskje de en gang for alle innser at GHz != ytelse, 256MB ikke nødvendigvis betyr bedre enn 128MB, PCIe != PCI og at når du ikke bare prater piss. Vil de ikke høre på kalde harde fakta, så bare drit i dem til de kommer ut av fjortiss-aldern. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Tørrfisk: Troller du ell'? Det høres da helt utenkelig ut at slike unge spillenerder(ref.Fur sine fine bilder) "digger" Elkjøp-PC'er med CeleronD og P4E? Slike sverger jo til AMD(64) og veit alt om det andre skriver om Ghz..og arkitektur. Hele tråden virker usannsylig spør du meg.. og det er ikke 1.april engang! Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Helt enig, aner noe muffens her. De folka har jo såpass vett at de vet at AGP er bedre enn PCI. Da må de klare å lese seg til at PCI Express nå er best. Og siden de folka ikke har peil så burde enkle tester kunne overbevise de.. Syns dinne tråden her lignere mer som: Jeg har en gammel drittpc som jeg kvitte meg med og få mer penger for. Hvordan kan jeg enklest gjøre inntrykk av at jeg har bedre system enn jeg har ? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Høres kanskje sprøtt ut, men det er faktisk fakta. De er ikke mine venner da! De vet faktisk ikke forskjellen på AGP og PCI , det var bare et dårlig eksempel. De har neppe engang hørt om AMD. Som sagt tidligere så ville jeg kjørt 3dmark (som de ikke har hørt om ) på alle maskinene, men det er bare tullfilmer som ikke har noe å gjøre med ytelse på skjermkort og maskin.. De skulle fått kjørt seg litt her på forumet, tror de fleste postene hadde kommet under "Bastante og feilaktige påstander".. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hvorfor skal de se noen informasjon når de er dumme? Be de dra dit pepperen gror, lese, men ikke registrere seg, på hw.no, anandtech og slikt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Seriøst? Hva er vitsen? Hvem bryr seg om hva noen uvitende krek synes? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Han bor på en liten plass og det er de eneste gutta som går i klassen hans. De ser det vel på grafikken i spill om ikke annet. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vis dem denne tråden. Kjenner adrealinet koker på slike folk! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Her kommer et ganske teit spørsmål Jeg har en yngre venn som jeg nettopp har bygd ny maskin til, men som er redd for hva kompisene skal si når de ser at han bare har en 2Ghz Prosessor (AMD 64 3200+) Hjelper ikke å forklare hva den prosessoren tilsvarer i "Intel ghz" i spill, for han mener at det skjønner ikke vennene bæret av. Går jo an å overklokke for å øke klokkehastigheten selvfølgelig, men han ser helst at det står 3.8 ghz eller noe. Er det noen som vet hvordan man kan få systeminformasjonen til å oppgi falske verdier? Hva er hensikten med dette idiotiske spørsmålet! Herregud så teit!! Hvorfor bry seg om hva folk mener!? Endret 30. mars 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Hva er hensikten med dette idiotiske spørsmålet! Herregud så teit!! Hva er hensikten med ditt inlegg? Kanskje du burde lese resten av tråden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå