Montag Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg har en DVD brenner av typen LG GSA-4040b som ble levert som del av et IBM oppsett. Med den eksisterende firmwaren får jeg ikke brent dvd'er på 8x. IBM har ikke noen firmware upgrade her, men LG har visstnok en oppgradering som gjør dette mulig. Er det er trygt å installere upgraden fra LG slik at jeg slipper å vente på at IBM får ut sin OEM upgrade til brenneren? Vil en slik upgrade forresten kunne gå ut over brennerprogramvaren som ble levert med maskina? Endret 29. mars 2005 av Montag Lenke til kommentar
div_ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Nå er jo det LG som lager brenneren, og firmwaren til sin brenner, så det er er jo sikkert å bruke deres firmware fremfor en "uofisiell" en. Er du sikker at IBM noen gang lager firmware til et produkt som ikke er deres? Har en LG GSA 4120a (40x cd 12x dvd+-) Hva plater bruker du? Bruker du et drittmerke som feks: commodore dvd som sier 8x på pakken, vil ikke brenne mer en 4x på min Lg. Bruker du skikkelige plater: Verbatim så får jeg tilogmed brenne 8x plater på 12x Lenke til kommentar
Montag Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Bruker Verbatim plater kun, og får ikke brent deres 8x plater i 8 hastighet.. IBM har kommet med oppgradering til brenneren, men det er nå over 1 år siden sist. Har nå inne IBM sin siste firmware til denne brenneren (A113). LG har imidlertid en update (A304) som skal muliggjøre 8x brenning. Er en evt. flashing reversibel hvis det skulle gå galt av sted eller vil slik "uautorisert" OEM flashing kunne skade brenneren? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 OM det skjer en feil under flashing,(strømbrudd) er spilleren ødelagt...Dette er endring av programmet i en eller annen chip inne i brenneren(moder driveren kan du si)Om du bruker virkende "uorginal" firmware, skulle det "bare" være å flashe det igjen med en ny firmware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå