Gå til innhold

Laptop til jente

Gjest Slettet+4524

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en også, superfornøyd. Er vel grei nok i pris --> Fra ca 8700,- (Ville kjøpt litt ekstra ram, så ca. 9500,-)

Edit: Er hun over 18 og går på skole kan hun få den for 8262,-

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Cpu kraft er kanskje ikke det som bør prioriteres, men mindre en 512 ram går nesten ikke.. det blir fort litt mange program og internett vinduer gående samtidig og da blir 256 litt lite, tror IBM er langt fra et dumt valg, rett og slett for at de tåler veldig mye som er ypperlig til en skole PC.

Jeg går selv på Ålesund vgs, der alle som har begynt på GK leier en bærbar pc som de får kjøpe etter de er ferdig med skolen (til sammen 7k for maskina), Jeg går selv IKT og lærerenne mine som også er IT ansvarlige på skolen sier at å velge fujitsu siemens var et dårlig valg rett og slett for at de er av for lav bygge kvalitet, kabinettet er rett og slett ikke solid nokk. Da det største problemet er at skjermene blir ødelagt av slag eller for mye vekt på.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg mac selv, så mange vil nok kalle meg inhabil, men likevel.

Skulle jeg kjøpt en wintel-laptop, ville jeg nok gått for IBM. Dette fordi de (i allefall de jeg har brukt) bare funker. De ser kanskje ikke så flasy ut, men de er funksjonelle.

Dessuten har man drøssevis av valgmuligheter.

Jeg vet om tre jenter som bruker iBook, og alle disse er fornøyde. I motsettning til meg har har ikke de låst seg konkret til at akkurat slik ser ting ut. Men fungerer det nogenlunde i samme bane som det de er vant med, har de ikke noe problem med å bruke det. (Jeg tror derfor ikke en overgang fra pc til mac vil være så stor).

Jeg tror også fokuseringen på maskinvare osv. er helt nyttesløs. For i bunn og grunn, hvorfor bryr man seg så lenge det fungerer? Jeg tror funksjonalitet kommer høyest, før pris, størrelse/vekt og design. Jeg vil påstå at en IBM-laptop møter alle disse "kravene" (kanskje med unntak av design), noe en iBook også gjør. (dessuten er den liten, nett, og ikke minst søt)

Men, en annen ting: (Huff, dette blir rotete) Jeg tror oppfølging og hjelp er veldig viktig. Anbefaler du et produkt som kjøpes over Internett, så mener jeg du har noe av ansvaret for oppfølginga. Går noe til helvete så burde du hjelpe. Og med hjelpe mener jeg ikke: se på maskina, prøve litt, for så å konstatere at du ikke "får til".

Jaja, takk for meg.

Lenke til kommentar
Ja, mac er bra. Men vis du skal ha ms office også koster det litt ekstra. Et par tusen tenker jeg.

Office er jo ikke gratis til Windows heller da.

OpenOffice er gratis. Og gjør stort sett det samme. Et enkelt valg, spør du meg....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4524

må takke alle for god respons assa! knallbra folkens! :thumbup: mye bra forslag.

-Men,

hør nå her.

bygde en liten luring på dell -man får dobbel ram inkludert prisen der for tiden. husker ikke hva den het men den hadde noe sånt her specs:

Pentium prosessor 2.80GHz, 1M cache, 533MHz FSB,

15.0 SXGA skjerm,

60Gb hd,

512 ram,

trådløst nettverkskort,

64 Mb skjermkort( aner ikke kvaliteten på det, men samma kan det vel være)

cd brenner/dvd spiller/dvd brenner (husker ikke),

12-celle 96 WHr batteri litiuniom eller no sånn,

Luksus nylon bæreveske,

Dell Photo All-In-One Inkjet 922 Printer

Vekt: fra 3,77 kg (DVD/batteri/HDD) -woot?

Prisen havna på 8500,- ink moms og frakt.

men jeg degraderte garanti greiene da:

1 års henteservice (CAR - Collect og Return) [trekk fra 3.050,-]

veit ikke om det har så mye å si. man får ikke ny pc hvis man søler på den eller noe sånt.. men det gjør man vel ikke på andre webshopper heller?

Designen er smooth nok, men nok engang er batteritiden bare: "2-3 timer, kommer an på bruk" er det for lite?

kan kjøpe et ekstra for 950,- til da men..

så what do thy say?

Lenke til kommentar

Bytt til en annen prossessor, hvis det går ann selvfølgelig. Den du har spiser strøm (100W), mens en av de pentium-m sparer betydelig mer batteri.

Husker ikke helt hvor de ligger på forbruksskalaen, men det er rimelig langt nede.

Daniel

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du (hun) vil ha Pentium 4? Med tanke på strømforbruk, viftestøy, osv?

Jeg ville i alllfall ha valgt en prosessor beregnet for bærbare. Jeg hadde inntil nylig en HP nx9010 med Pentium 4. Det var nesten en lettelse når harddisken la inn årene for 3-4 uker siden slik at det endelig ble stille...

Lenke til kommentar
Vekt: fra 3,77 kg (DVD/batteri/HDD) -woot?

Designen er smooth nok, men nok engang er batteritiden bare: "2-3 timer, kommer an på bruk" er det for lite?

kan kjøpe et ekstra for 950,- til da men..

så what do thy say?

Tenk på vekta da, "fra 3,77kg"?? Det er rimelig heftig å drasse på når du i tillegg må dra med power om du skal bruke den mer enn et par timer....

Endret av rks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4524

nei det er sant det, støy og batteritid er viktig. hmm, bug.

vanskelig dette her. hahahaha lattis, så mye oppstyr for en jente som ikke kan en dritt om pc. det er bare å finne en billig en og si: denna er midt i blinken, så er hun sikkert fornøyd. men det går faktisk rett og slett ikke. must..get...good...computer..

Lenke til kommentar

Søsteren min drev akkurat på med det styret der. Etter å ha stresset livet av eg i et par uker gikk hun til innkjøp av en Mac :nei: ... Men den er enkel, ser bra ut og bråker lite. Eneste minuset er at den er helt mong# på programvare.

Jeg hisset meg litt opp... før jeg kom på at, hey... det er ikke MIN laptop :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...