Gromle Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) En ting som er grei å ha i bakhuet, er jo det at, hvis forsterkeren er lettdreven, så ikke trøkk til med en tungdreven bass... Ehhh... Lettdreven forsterker? Hva mener du med det egentlig? Svak forsterker eller? Endret 31. mars 2005 av Gromle Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) hehehehe.. lettdreven forsterker faktisk den var ny.. sikkert det han mener ja Endret 31. mars 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det som er farlig er å koble elementer som har mindre motstand enn forsterkeren er beregnet for. Da kjører den ut mer effekt enn den er beregnet for som da kan føre til ødelagde komponenter. Derimot hvis forsterkeren er beregnet for 2ohm og elementet er 4ohm er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det jeg tenkte på var ohm'en... 8ohm's forsterker går under lettdreven i denne tanken, men blei bare kaos Tenkte 2-4ohm's basselementer på en 6-8 ohm's forsterker, IKKE bra... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sant at du burde ha et delefilter, men ikke noe "MÅ HA" objekt, blir klart best da... kanskje et teit spørsmål, men hva gjør delefilteret? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sant at du burde ha et delefilter, men ikke noe "MÅ HA" objekt, blir klart best da... kanskje et teit spørsmål, men hva gjør delefilteret? deler opp signalet ditt i Hz, de laveste tonen passere til subben, de mellomste passerer til Mid range høytalere, og de høyeste tonene passerer til Tweeter Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det jeg tenkte på var ohm'en... 8ohm's forsterker går under lettdreven i denne tanken, men blei bare kaos Tenkte 2-4ohm's basselementer på en 6-8 ohm's forsterker, IKKE bra... De fleste hjemme forsterkere av kvalitet takler både 4 og kanskje 2ohm. Et delefilter trenger ikke å dele i tre deler. Har selv et som bare deler på 130hz. Man får de i de fleste "fasonger" og størrelser. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 2ohm?? Da har du en forsterker med mer enn kvalitet... Lenke til kommentar
thamule Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 du kan ivertfall kjøre fra 4 ohm og oppover. har samme forsterker. 2 ohm burde vel og gå greit... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 2ohm?? Da har du en forsterker med mer enn kvalitet... Tja.. De fleste NAD-forsterkere klarer det fint, og de er ikke akkurat dyre. Har prøvd det på H/K og Rotel også uten problemer. Men Sony'en vi prøvde det på lukta bare svidd Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Ja, okay... Har noen Proson høytalere, å de var det ikke snakk om at Nad'en te en kompis av meg ville dra i 2ohm... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 De må bare ikke ha for mye motstand, så hvis du ta et 4ohms element på 8ohms forsterker øker du jo egentlig bare effekten... Er noen år siden jeg dreiv med 8-->4 og 4-->8ohm, så husker ikke helt, men det skal ikke skade hvis du tar det den veien (hardt utprøvde greier) Var jo selvfølgelig andre veien jeg mente dette... Ikke rart folk (med meg selv) blir forvirra... Sorry misforståelsen Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Ja, okay...Har noen Proson høytalere, å de var det ikke snakk om at Nad'en te en kompis av meg ville dra i 2ohm... Hvilken forster var det? Og hvilke høyttalere? Min klarer det uten problemer (320Bee), og den gamle 310'en til en kompis klarte det. Den dro 2 par høyttalere, 2 med diskant + 6,5" og 2 med diskant + 8" longthrow element. Og den gjorde det forbausende med tanke på den bare er 2X20W. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva slags Nad det var husker jeg ikke... Er en stund siden ! Det er noen Proson høytalere med 2x10" i hver, trøkker bra på Sony'en min i hvert fall... (da ikke i 2ohm ) Lenke til kommentar
eSOo Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 kjøp et delefilter og kobl alle kanaler innom det så kommer det ut en ledning til subben og en til venstre og høyre kanal enkelt og greit delefilter forsterker inn: venstre høyre / \ / \ / \ ut: venstre sub høyre Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 kjøp et delefilter og kobl alle kanaler innom det så kommer det ut en ledning til subben og en til venstre og høyre kanal enkelt og greit Beste forslaget hittil. Om du fortsatt ikke helt hva du leter etter så kan du stikke HITT og se på produkt nummer 2 ovenfra, BI2790, det er akkurat hva du er på utkikk etter. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Her kommer et bilde av inn/ut terminalene. Fyren jeg kjøpte denne forsterkeren av sa at dersom jeg hadde en aktiv sub, skulle den kobles i "PRE OUT 1". Siden jeg ikke har en aktiv, men passiv sub, lurte jeg på om det var i samme terminal. En ting til: Skal det gå to kabler til subwooferen siden det er to utganger? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Pre Out 1 bruker du dersom kjøper en effektforsterker i tillegg og bruker den å drive sub'en. Og den utgangen er for effektrinn generelt, ikke kun til aktiv sub. Endret 8. april 2005 av Gromle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå