Gå til innhold

Windows finner ikke mitt dv kamera!


Anbefalte innlegg

Windows finner ikke mitt sony TRV12 videokamera. Når jeg kobler til Firewire kabelen i kameraet så skjer det ingen verdens ting!!(sette selvsagt kameraet i play-modus) Windows har ikke noe problem med å finne mitt PCI firewire-Kort!

 

 

Så jeg lurer på om det er noen som har en hvis anelse hva det kan være?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker firewire sammen med andre kamera eller enheter? f.eks ekstern harddisk?

Det det som er et av problemene, jeg har ikke noe annet å teste med.

 

Men jeg jobber med saken for å få testet ut med andre enheter.

 

Trodde først det var Windows som blokerte. men har kommet til at det kan ikke være windows sin skyld.

Lenke til kommentar

En annen som hadde lignende problem fikk kameraet til å virke ved å flytte FW kortet (jeg forutsetter at det er et "løst" PCI FW kort du har - det er ikke så lett å flytte det hvis det er integrert på hovedkortet....) til en ny PCI plass. Joda, jeg vet det lyder utrolig, men det var noe med at det kom i konflikt med AGP (????) sporet for grafikkortet.

 

uansett: Hvis du ikke har annet å ta deg til så foreslår jeg du gjør et forsøk med å flytte FW-kortet en plass til siden. Skader ikke uansett.

Lenke til kommentar
En annen som hadde lignende problem fikk kameraet til å virke ved å flytte FW kortet (jeg forutsetter at det er et "løst" PCI FW kort du har - det er ikke så lett å flytte det hvis det er integrert på hovedkortet....) til en ny PCI plass. Joda, jeg vet det lyder utrolig, men det var noe med at det kom i konflikt med AGP (????) sporet for grafikkortet.

 

uansett: Hvis du ikke har annet å ta deg til så foreslår jeg du gjør et forsøk med å flytte FW-kortet en plass til siden. Skader ikke uansett.

Det har jeg faktisk prøvd uten hel!!!

 

Men takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
du kan prøve å slå av brannmuren for 1394 nettverkskort, hvis du har servicepack 2.

Har slått av den!!!

 

Så det er heller ikke den som spiller meg et puss!!

 

 

Jeg tror det rett og slett er noe meg selve kameraet uheldigvis :(

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem lenge. Har faktisk prøvd 4 forskjellige firewirekort... Andre kamera kommuniserer med min pc og da jeg testet kameraet mitt mot en annen pc virket det fortsatt ikke, så jeg sendte det til reparasjon. Satser på at firewireporten på kamera var problemet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme problem lenge. Har faktisk prøvd 4 forskjellige firewirekort... Andre kamera kommuniserer med min pc og da jeg testet kameraet mitt mot en annen pc virket det fortsatt ikke, så jeg sendte det til reparasjon. Satser på at firewireporten på kamera var problemet. Lykke til!

Det problemet hadde jeg, etter 4måneder(!) fikk jeg det tilbake fra reprasjon og da funka det bra :)

Lenke til kommentar

Har samme problem med både Sony TRV50 og TRV80. Forsøkte med et JVC-kamera som smalt rett inn. Virker som dette er et Sony problem. Har oxo forsøkt med PCMCIA 1394-kort (Bærbar PC) uten at det hjalp. Til og med min DVD opptaker gikk totalt istå og måtte restartes etter at Sony-kamera var koblet til DV inngangen.

Finner ingen support (drivere) på Sony's hjemmesider.

Er det noen her som får Sony kamera til å fungere ?? :(

Lenke til kommentar
Når du nevner Sony kamera, så kommer jeg på at en kamerat fikk store problemer med å koble sitt Sony kamera til firewire etter at han installerte SP2. Når han prøvde med Canon, gikk det helt fint.

 

Sjekk Microsoft eller Sony sine hjemmesider for updates som kan fikse problemet Sony har med SP2.

Det kan være orsaken, men jeg tviler på at det er det som er problemet mitt, fordi jeg tok å installerte bare win xp uten sp2 og kameraet kom heller ikke opp i windows når jeg koblet til kameraet på en helt fersk windows xp.

Lenke til kommentar

Hva skjer når du plugger Firewirekabelen inn og ut av Firewirekontakten på HK? Hos meg vises Firewirekoblingen som aktiv med 400Mbit nede på startlinjen når kabelen er tilkoblet, og som inaktiv straks jeg tar kabelen ut av kontakten. Dette selv om et kamera er tilkoblet eller ikke.

 

Hvis du ikke får respons på tilkoblingen med kabelen tilkoblet/frakoblet, og kabelen er i orden, så kan du prøve først å deaktivere--->aktivere IEEE1394 på Nettverkstilkoblinger. Kanskje dette vekker greiene til liv. Eller du kan gå inn i systembehandling og avinstallere IEEE1394 for så å reinnstallere den.

Lenke til kommentar

Bruk av 1394a- og b (dvs FireWire og FireWire-800) devices har blitt problematisk etter at SP2 til XP ble sluppet. Visstnok blir det satt noen innstillinger i driveren for Firewire-kortet, som gjør at "defaulthastigheten" (husker ikke eksakt tekst i farta) blir satt feil, og Windows vil da "aldri" få kontakt med videokameraet. Det er visstnok et kjent problem.

 

Microsoft har laget en patch for dette (whee) som man finner på deres utrolig brukervennlige website, men foreløpig tror jeg den bare funker for ENGELSK Windows XP.

 

Kompis av meg foreslo at jeg skulle gå tilbake til Win2k, and I did, men Premiere Pro 1.5 funker selvsagt ikke i Win2k. G'doh.

 

Har selv et Sony DCR-PC101E kamera som skal være støttet i Premiere, men jeg får heller ikke kameraet mitt til å funke med (norsk) Windows XP Pro, SP2. Eksterne harddisker funker, Sony-kameraet skjønner at PC'en er tilkoblet, men that's it. Et Hitachi-kamera på den samme porten funker derimot som f**n, men det er seff ikke støttet i Premiere. *stange hodet i veggen*

 

Si fra hvis noen finner en løsning (som virker)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...