Gå til innhold

Hvordan lukter en svidd PSU vifte?

Anbefalte innlegg

En kamerat kom bort til meg her om dagen og mente a pc-en var ødelagt. Vifta lukta rett og slett merkelig! Ikke behagelig lukt iallefall. Lukter helt forskjellig fra andre vifter jeg har luktet. Han spiller nonstopn 24 t i døgnet. Kan den ha blitt overbelastet?

Syns det luktet en anelse salami.... :!:

Poesi er ikke min sterke side, derfor er sikkert salami en dårlig metafor. :roll:

Fint om dere kan besøke denne

linken som omhandler kameratens

pc

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aktiv bruk av ein PC kan ikkje påvirke ei vifte, den får 12 Volt uansett. Sjølvsagt kan den være kaputt, om den snurrer så virker den, om den ikkje snurrer, så virker den sannsynleg vis ikkje. :p

Ein dårleg PSU kan sjølvsagt skade vifta, kva merke er det?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Vifter er enkle greier. Enten snurrer den, eller så gjør den ikke det. Hvis den lukter salami er det nok kompisen din som har tuklet på vifta med pølsefingrene sine.

:!:

at den lukter "salami" høres litt rart ut, men om det er det jeg tror det er så er det smeltet plast det lukter. lukter noe av det samme under bladet på innebanykøller etter et par gangers bruk på lakkert tregulv. liksom gammelt kjøtt/salami

bytte viften?

Lenke til kommentar

Hei fant ut problemet. Skrudde ut grafikkortet, Geforce 6600GT AGP. Det var sikkert denne lukta kompisen min mente. Jeg skrudde den ut og der fant jeg en svidd "chip" Syns nå at den lukta virket kjent. Akkurat som svidd innebandy kølle. ;)

Pølselukta kommer sikkert fra ham. Han må etter min mening avpasse bruken av "pølsefingrene". Det lukta som et helvete på psu'en. Sikkert fordi han plugger strømkabelen ved dette området...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...