Gå til innhold

Sony må stoppe salg av all PS2!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er helt enig med deg TCi at ingen skal slippe ustraffet for noe de har gjort men så er jeg en PS2 fan (frgive me) så har helst lyst at Sony vinner saken. :)

Jeg skjønner deg godt, ville ha følt det samme dersom dette gjaldt Nintendo. Men heldigvis så betalte Nintendo de for patenten til N64 (usikker om GC og bruker denne).

xbox kontroller har jo også sånn risting

Ja, men enten har de betalt for patenten eller så bruker de en annen teknologi.

Lenke til kommentar
xbox kontroller har jo også sånn risting

Men lure lille Microsoft kjøpte både lisens til den, og en liten del av selskapet som eier patenten på den, noe som faktisk var ganske lurt da de nå kan bruke det selskape til å presse sin verste konkurent ut av markedet, nemlig Sony Playstation.

Tror nok det er der det ligger, hele saken. MS har kjøpt en del av Immersion, og bruker nå den rettigheten de har i forhold til kjøpet for å presse på Sony. Enten hoste opp penger eller stoppe.

Her har man typisk Microsoft fremgang på konkuranse. Kan du ikke vinne hele markedet, tvinger du konkurenten ut, for deretter å ta over markedet. Hvor ofte har man ikke sett denne metoden i bruk hos Microsoft?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Men lure lille Microsoft kjøpte både lisens til den, og en liten del av selskapet som eier patenten på den, noe som faktisk var ganske lurt da de nå kan bruke det selskape til å presse sin verste konkurent ut av markedet, nemlig Sony Playstation.

Tror nok det er der det ligger, hele saken. MS har kjøpt en del av Immersion, og bruker nå den rettigheten de har i forhold til kjøpet for å presse på Sony. Enten hoste opp penger eller stoppe.

Her har man typisk Microsoft fremgang på konkuranse. Kan du ikke vinne hele markedet, tvinger du konkurenten ut, for deretter å ta over markedet. Hvor ofte har man ikke sett denne metoden i bruk hos Microsoft?

Nå er det da ikke MS sin feil at Sony ikke tenkte heller da... Men ja MS er kjent for lignende strategier.

Lenke til kommentar

Nå er det da ikke MS sin feil at Sony ikke tenkte heller da... Men ja MS er kjent for lignende strategier.

Nei, men er det ikke rart, PSone hadde denne teknologien, men nå når Xbox kom på markeded dukker "plutselig" denne saken opp, hvor den ene parten tvinges til å slutte med salget og den andre parten får fortsette? Hvor den andre parte er Microsoft?

Jeg synes det lukter svid av denne saken, og tror nok at det er MS som står bak hele dritten. De finner ut at Immersion har patent på denne teknologien, kjøper rettigheter og deler av selskapet, og presser Sony ut av konkuransen ved hjelp av en ultra teit patent.

Lenke til kommentar
En rettsak basert på patent-strid krever som regel flere års forarbeid, så denne rettsaken er neppe noe de akkurat har starta. Og forresten, ble ikke PSOne originalt solgt med pads UTEN denne teknologien?

Riktig det, men det gikk ikke veldig lang tid før dual shock kontrollerne kom. Det sies da at denne saken ble startet i 2002, men dual shock har jo vært til salgs siden...97/98 tror jeg...hvorfor plutselig dra dette opp som et problem etter 4-5 år? Immersion kan umulig ha brukt så lang tid på å oppdage at Sony solgte disse kontrollerne. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Immersion krevde lisens fra både Microsoft og Sony og truet med å saksøke de. Microsoft betalte lisensen for å bruke teknologien i sine kontrollere, og har også kjøpt 10% av Immersion i ettertid. Sony nektet å betale lisensen og dermed ble det rettsak av det.

Nintendo slipper å betale fordi de har en annen teknologi i kontrollerne sine. Vet ikke nøyaktige spesifikasjoner, men såvidt jeg har forstått har Nintendo en motor som rister, mens Immersions patent er en spesiell dings med to motorer som gir forskjellig styrke i ristingen, og det er denne som Microsoft og Sony har kopiert.

Man kan jo nevne at alle andre som lager kontrollere med slik feedback (f.eks. Logitech) betaler lisens til Immersion for teknologien.

Lenke til kommentar

Høres ut for min del som om Sony har opptrådt svært arrogant i denne saken, i og med at de ignorerte pengekravet. Selv om jeg digger det meste Sony lager, må jeg si at de fortjener denne smekken på lanken 100%. At Microsoft betalte, viser bare at de ansvarlige hos dem hadde mer omløp i hodet.

Dette forandrer ikke min beslutning om å kjøpe PS3 på noen som helst måte, uansett fall.

Lenke til kommentar

det er vel ingen som pulbiserer aprilsspøker 2-3 dager i forveien, er det?

Selvsagt er det en stor overdrivelse i artikkelen, som seg hør og bør i etthvert nyhetsmagasin. Det er bare snakk om etter at rettssaken er ordnet, Sony har, ettersom jeg forstod, anket videre. Inntill det kommer ett endelig vedtak kommer nok salget av PS2 til å fortsette som aldri det.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har hørt kan de ikke gjøre noe mot Sony, da dualshockteknologien ble laget i 96 og reklamasjonsretten er på 5 år, kan de ikke gjøre noe. Da såvidt jeg har fått med meg at det ikke ble noen rettssak før i 2002.

Men dette er bare noe jeg har hørt fra en venn.

TSP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...