Gå til innhold

Sony må stoppe salg av all PS2!

Anbefalte innlegg

Så nå at Gamer.no har skrevet noe om dette, så diskuter heller på: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=398045

;)

Som et svar på rettsaken som siden 2002 har pågått må sony betale over 500 000 000 til selskapet immersion, og de må også stoppe all salg av PS2 maskiner verden over! De må i tillegg stoppe salg av følgende spill:

A Bug’s Life: Amplitude

Ape Escape

Atlantis: The Lost Empire

Bloody Roar 2

Cool Boarders 3, 4 og 2001

Crash Bash,

Crash Team Racing,

Draken: The Ancients’ Gate

Emperor’s New Groove

Extermination

FantaVision

Final Fantasy X

Formula One 2001

The Getaway

Gran Turismo 1, 2 og 3

Grand Theft Auto: Vice City

Grind Session,

ICO

Jak & Daxter

Kinetica

Kingdom Hearts

Legend of the Dragon

The Mark of Kri

Medal of Honor Frontline

Medieval 2

Metal Gear Solid 2

Monsters Inc.

Sly Cooper and the Thievius Racoonus

SOCOM Navy Seals

Speed Punks

Spyro

Ripto’s Rage and Year of the Dragon

Stuart Little 2

Sphon Filter 2 og 3

Tony Hawk’s Pro Skater 3

Twisted Metal: Black

Treasure Planet

War of the Monsters

Kilde

Gamer.no

:no:

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle trodd at Sony hadde hatt litt bedre advokater, men motparten har vel også gode advokater.

Stoppet PS2-salget ville vel ikke dette være et langvarig problem, da PS3 kommer snart. De som vil ha PS2 kan jo bare kjøpe brukt.

Endret av morra
Lenke til kommentar

Dette er bare i det patetiske landet de kaller USA. Det vil ikke by på noen problemer for oss som bor i Norge så vidt jeg har skjønt. Men kjedelig for Sony da. Skjønner ikke hvorfor i helvete disse Immersion-folka kommer drassende med dette nå. Sony har jo solgt Dual Shock-kontrollere i årevis.

Dette handler bare om penger, og det er skammelig.

Weeey, jeg har enhåndkontroller + en haug med spill hjemme hos meg som nå har blitt erklært ulovlige. Weee :D

Lenke til kommentar

Er litt morsomt å tenke på at mange av spillene dine er ulovlige i USA, men som artikel sa dette berører bare USA så her i europa er det fremdeles lovlig.

Off topic: liker signaturen din Nevnarion fra Vivi i FF IX hvis jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar

Ja dei har rettighetene på PS2 men det er ikke det som er problemet her det er kontrolen det er spørsmål om nå. På PS1 og 2 når du spiller så rister di viss du for eks. krasjer med en bil. Å det er visst eit annet selskap som har rettighetene til den teknologien som sony bruker til rumble kontrolene sine.

Lenke til kommentar

Hvordan er det teit? Når noen har lisens på et produkt så kan ikke alle andre ta ideen fra de og bruke den fritt uten å betale for det. De må da tjene på oppfinnelsen sin.

De må stoppe salget av PS2 fordi alle PS2 kommer med den kontrollen.

Lenke til kommentar

Det står 38 spill på den lista der, og selv om det er 47 spill som skal sluttes å selges, så er det ikke bare de 47 spilla som bruker dualshock. Jeg vil påstå at av rundt 35 spill jeg har hjemme, bruker mesteparten risting i kontrollen på en eller annen måte, og ikke halvparten av de spilla er på den lista.

For å presisere hvis folk ikke har fått det med seg, så lurer jeg på hvorfor akkurat de spillene skal bli ulovlige.

Lenke til kommentar
Ifølge det jeg har hørt så skal Sony anke saken og fortsette å selge PS2 maskiner. :D Så de folka som saksøker de kan bare dra seg langt til *****

Så lenge rettsaken fortsetter så kan de bare selge som de vil, det er ikke før rettsaken er ferdig at dette trer i kraft.

Hvorfor skal de dra til ****? Skal de bare stjele oppfinnelsene til bedriften uten å bli straffet for det? Tenk deg hvor mye Sony har tjent på salget av PS2, det er bare rett at de skal betale for det de har gjort.

Lenke til kommentar
Ifølge det jeg har hørt så skal Sony anke saken og fortsette å selge PS2 maskiner. :D Så de folka som saksøker de kan bare dra seg langt til *****

Så lenge rettsaken fortsetter så kan de bare selge som de vil, det er ikke før rettsaken er ferdig at dette trer i kraft.

Hvorfor skal de dra til ****? Skal de bare stjele oppfinnelsene til bedriften uten å bli straffet for det? Tenk deg hvor mye Sony har tjent på salget av PS2, det er bare rett at de skal betale for det de har gjort.

Stemmer det at man skal betale og ikke stjele oppfinellsen til de som har oppfunnet noe genialt. Men jeg tror det ligger sikkert noe mer bak dette. Som sagt så finnes det dualschok kontroller til PSOne og dette var før året 2002 før rettsaken osv. Kan godt tenke meg at Sony har betalt for å bruke patent men at sisen det firmaet så at PS2 var en salgsvare som tok helt av at de også ville ha en stor bit av kaken. Kan godt tenkes at Sony nektet dem dette og dermed ble det til en rettsak.

Men er helt enig med deg TCi at ingen skal slippe ustraffet for noe de har gjort men så er jeg en PS2 fan (frgive me) så har helst lyst at Sony vinner saken. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...