Tee_Kay Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 <?php // Format Filesizes function format_size($size) { $a = array("B", "KB", "MB", "GB", "TB", "PB"); $pos = 0; while ($size >= 1024) { $size /= 1024; $pos++; } return number_format($size, 2, ".",",")." ".$a[$pos]; } // Format Uptime function format_uptime($uptime) { $result = ""; $min = $uptime / 60; $hours = $min / 60; $seconds = $sec / 60; #$days = floor($hours / 24); $hours = floor($hours - ($days * 24)); $min = floor($min - ($days * 60 * 24) - ($hours * 60)); if ($days == 1) { $result .= "$days day, "; } elseif ($days != 0) { $result .= "$days days, "; } if ($hours == 1) { $result .= "$hours hour, "; } elseif ($hours != 0) { $result .= "$hours hours, "; } if ($min == 1) { $result .= "$min minute"; } else { $result .= "$min minutes"; } return $result; } $raw = netstat -e; $network = explode("\n", $raw ); $bytes = explode(" ",$network[4]); $packets = explode(" ",$network[5]); $cnt = 0; for ($i=0;$i<count($packets);$i++){ if ($packets[$i]=="") continue; if ($cnt==2) $packet_recv = number_format($packets[$i], 0, ".",","); elseif ($cnt==3) $packet_sent = number_format($packets[$i], 0, ".",","); $cnt++; } $cnt = 0; for ($i=0;$i<count($bytes);$i++){ if ($bytes[$i]=="") continue; if ($cnt==1) $byte_recv = format_size($bytes[$i]); elseif ($cnt==2) $byte_sent = format_size($bytes[$i]); $cnt++; } unset($raw, $network, $bytes, $packets, $cnt, $i); $curr_time = time(); $start_time = filemtime("C:\\pagefile.sys"); // Make sure this is set to your PAGEFILE! $uptime = $curr_time - $start_time; $uptime = format_uptime($uptime); ?> Place that anywhere in your code, at the top will work. To display the stats, you need to ECHO them. <?php echo $uptime; // System Uptime echo $packet_sent; // Packets Sent echo $packet_recv; // Packets Received echo $byte_sent; // Bytes Sent** echo $byte_recv; // Bytes Received** ?> noen som vet va som er galt med den ? det kommer: Notice: Use of undefined constant netstat - assumed 'netstat' in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 55 Notice: Use of undefined constant e - assumed 'e' in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 55 Notice: Undefined offset: 4 in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 58 Notice: Undefined offset: 5 in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 59 Notice: Undefined variable: sec in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 25 Notice: Undefined variable: days in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 27 Notice: Undefined variable: days in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 28 Notice: Undefined variable: days in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 30 Notice: Undefined variable: days in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 32 Place that anywhere in your code, at the top will work. To display the stats, you need to ECHO them. Notice: Undefined variable: packet_sent in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 96 Notice: Undefined variable: packet_recv in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 98 Notice: Undefined variable: byte_sent in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 100 Notice: Undefined variable: byte_recv in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\k.php on line 102 Lenke til kommentar
kimla Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 er ikke helt sikker på om det er dette, men om du skal legge inn data i en variabel som er 2 ord så må du vel bruke "" vel ? "netstat -e" mao. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 kan si det mer bastant som at strenger skal være omkranset av "" eller '' (dobbel- eller enkelfnutter) er de ikke det, må de være gyldig phpkode. netstat -e er ikke gyldig phpkode. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 FInnes det en annen php kode som viser info om pcen for windows ? har leita etter phpsysinfo men finner det ikke Lenke til kommentar
kimla Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Tror du kan få til noe med javascript, men har ikke vært for mye borti det emnet, så kan absolutt ikke være sikker. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 javascript vil absolutt ikke fungere. vær klar over hvilken kode som kjører hvor: phpkode kjører på servern, javascript kjører i nettleseren hos besøkeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå