Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Dlink dwl-2000ap+

Anbefalte innlegg

Har et pussig problem med en dlink dwl-2000+ accespunkt. Har en stasjonær pc med dlink-kort i og en bærbar pc med et dwl-650+ pc-card. I det siste når jeg sitter på den bærbare så kobler den seg av det trådløse nettet hele tiden. Tenkte det var driverkluss så jeg oppdaterte den. Hjalp ikke. Jeg formaterte og innstallerte på nytt. Det hjalp heller ikke. Jeg har nullstilt accesspunktet og flashet den med nyeste firmware(den lå inne fra før også). Fortsatt samme feil. I påsken så har jeg testet den bærbare med samme pc-card på et annet trådløst nett og der funker det helt fint. Den stasjonære pc'en min kobler seg ikke fra så vidt jeg har sett. Noen som har noen flere tips? Begynner å gå tomt selv.... :dribble:

Dette har funka helt fint i over 1 år....

På den bærbare pc'en når den prøver å koble seg til det trådløse nette så får den ikke ip-adresse med en gang. Plutselig får den kontakt, men så fort jeg prøve å surfe litt så detter den ut. Accesspunktet er satt opp slik at jeg har skrudd av dhcp slik at jeg får ip-adresse fra NextGenTel-routeren. Tenkte først at det har skjedd noe med ip-tildelinga men det er også rart når alle de andre pc'ene mine funker. Har en pc som er tilkoblet med kabel utenom de 2 som er trådløse...

Endret av hqonline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...