batti64 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei.. Eg har nettopp kjøpt ei brukt 512 mb ram brikke, men etter eg sette den i så vil ikkje windows starte. Eg får valg i å starte windows i sikkerhetsmodus eller på siste fungerende innstillinger eller på vanlig måte, men ingen av dei to siste virker. Eg prøvde å ta ut den nye brikka men det var akkurat likt da. Når eg får valget om eg vil starte windows på vanlig måte osv. så har eg 30 sek på meg og visst eg bare venter dei 30 sekunda så starter windows opp, men da får eg beskjed om at "Systemet er gjennopprettet etter en alvorlig systemfeil". Så kan eg sende feilrapport. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Her er to bilder av meldingen som komer opp: Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Kan det kanskje ha noe med harddisken å gjøre hmmm.....gammel hdd ? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Harddisken er ein Seagate 200GB IDE og er snart 1 år gammel, trur ikkkje det er den. Det va etter eg sette i ny ram brikke pc-en klikka. EDIT: GB Endret 30. mars 2005 av batti64 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Den ram brikken kan du nok bare kaste. Jeg fikk sist uke akkurat samme problem. Nøyaktig samme oppstartvindu som du får. Jeg hadde 2x Twinmos 512 pc3200 brikker montert. Etter å ha vært ute en tur, hadde pcen restartet, men ville ikke starte windows. Etterhvert forsøkte jeg å ta ut minnebrikkene, og sette inn den originale på 256mbram. Da startet windows, og jeg gliste bredt Forsøkte så å sette inn en og en brikke. Maskinen vil ikke starte med den ene brikken, så fint det finnes garanti. Endret 6. april 2005 av gauters Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Hei, Du kan teste brikken med en RAM test program. Her er 2 av dem: Windows Memory Diagnostic og en mer popular og nok mer pålitelig: Memtest86 Hilsen Staljin Endret 6. april 2005 av staljin Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Problemet er løst.. Kunne ikke ha den nyeste driveren fra nVidia (71.xx) måtte inn med 66.93 driveren.. Men fant det ut litt forseint, hadde akkurat formatert pc-en. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Prøv med "System Retsore" å kjøre PC tilbake til tiden før instalasjon av de problematiske drivere. Staljin Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Prøv med "System Retsore" å kjøre PC tilbake til tiden før instalasjon av de problematiske drivere. Staljin Prøvde med det, men det hjalp ikkje... Men som sagt problemet er løst... EDIT: leif Endret 6. april 2005 av batti64 Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvilken timings kjører du minne på? staljin Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 kjørere på 2.5-3-3-7. Hvorfor lurer du på det? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hei, Du kan teste brikken med en RAM test program. Her er 2 av dem: Windows Memory Diagnostic og en mer popular og nok mer pålitelig: Memtest86 Hilsen Staljin Et spørsmål Staljin? - Hvor lang tid er det normalt at Memtest86 skal ta? min har nemlig holdt på i svimlende 7 timer og går fortsatt... Lenke til kommentar
Data Harry Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Lurer på det samme! Kjøret den i 2 timer da kasta jeg inn handkleet Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Memtest kjører til du avslutter det. Trenger ikke å kjøre det noe mer enn 7-8timer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Man lærer av erfaring er det noe som heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå