Gå til innhold

Prosessor vs skjermkort

felles

Anbefalte innlegg

Som Jarmo nevner, PSU er helt sikkert for dårlig til å drive de nye komponentene dere foreslår. Og selv om han bytter den også, så er det sikkert for dårlig tilrettelagt for ventilasjon i det gamle P3-kabinettet.

BTW gå for helt ny maskin, felles, selv om du velger å kjøpe den i komponenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte systemet mitt for et halvt år siden eller noe sånt, til det jeg har nå (står i signaturen), og er veldig fornøyd... Satt med en athlon 850 mhz og et gammelt HK, sammen med mitt 9600 kort før, derfor jeg byttet ut...

Synes dette systemet yter overraskende bra! Har prøvd et lignende et, bare med en pentium 3ghz HT og et annet HK, og merker faktisk en god del forskjell med dette... Betalte vel ca 2500 for HK, CPU og RAM.

Det som feiler dette systemet er at Harddisken er utrolig treig, og at selvsagt skjermkortet er nokså dårlig... Får jo til å spille alle de nyeste spill, men d blir uten AA/AF, men d har jeg aldri brydd meg noe særlig om...

CPU er veldig overklokkingsvennlig! Klokker denne lett 10% med standardkjøler, har ikke brydd meg om å prøve høyere, siden jeg ikke vil oppnå stor ytelse forskjell uansett... HK er jeg også veldig fornøyd med, stabilt og veldig oversiktlig og grei BIOS, med gode overklokkings-muligheter... RAM'en er selvsagt ikke topp, men den er helt ok...

EDIT:

så er det sikkert for dårlig tilrettelagt for ventilasjon i det gamle P3-kabinettet.

Det er nok sant ja... Det tenkte ikke jeg mye på, og det ble forferdelig varmt i systemet/cpu'n! =) Så måtte kjøpe 2 store kabinettsvifter for å holde tempen någen lunde nede, men det bråker som faen!! =) (måtte forresten kjøpe en ny PSU også...) Så 2900 ble d da.. =)

Endret av klomp1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...