Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MAX lengde på USB kabel ?

Anbefalte innlegg

Skal sette opp noen webcams på jobb bare for å passe på noen utstyrsrom osv...

Så er det ett stykke opp til kontoret der PC`n som skal brukes vil stå!

Vet at en TP kan være 100m men, kan en USB også det ? (selv om jeg tviler)

Så da er mitt spm:

hvor lang kan en USB kabel være ?

Svar fort plz :blush:

Takker for alle svar! :D

Endret av Jdronnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q3: How far away from a PC can I put a USB device?

A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

En usb kabel kan da være maks 5m, men om du vil ha den lengre kan du kjøpe deg usb-hub og dermed oppnå max 30m..

Lenke til kommentar

Ehm ikkje for å klage på maks 5 meter kosegruppen ettersom d er anbefalt å ikke ha mer enn 5 meter, men har usb hd med 2 stk forlengere dvs at den er ca 9 meter og har testet hastighet i total copy og den viser samme hastighet uansett lengde.

Lenke til kommentar

Jeg har selv forlenget en 3m usb kabel til 11m på en 15" touch skjerm. Nada problemer her, men det er jo seff utenfor spec.

Det du kan gjøre er å kontakte leteng (letsshop.no) og få et prisforslag på usb-tp adapter. Det finnes. Og da er det jo bare å kjøre 100m uten problem.

Webcams bruker vel usb1.1, gjør de ikke?

Da tror jeg det kan bli billigere (med utgangspunkt i hva de skal brukes til: serverovervåkning) å ta kontakt med firma som driver med overvåkning. Billige kamera og et pci-kort med flere innganger er sikkert ikke umulig å få billig. Da kan man strekke coax eller svideo (dobbel coax) som er en mye billigere måte (og mye bedre bildekvalitet)

DrE

EDIT:

usb 1.1 50 meter extender: pris rundt 1000-1100,- ex.mva.

usb 1.1 100 meter extender: pris rundt 1500 ex.mva

usb 2.0 50m extender: pris rundt 5000 ex.mva

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Er usb 2.0 kansje d har noe å si tenkte ikkje så langt.

Edit: hvis min 9 meter lange kabel fungere perfekt så beviser d vel at en usb kabel kan være så lang. Er btw 3x3m og er til en usb harddisk. Dette er kansje grunnen til at d fungerer ettersom den ikkje suger strøm fra usb skal sjekke med f.eks en minne penn seinare.

Endret av Kalvadoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...