Gå til innhold

Hva er NVIDIA GeForce 3?

Akina

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha GeForce 6200...

Måles det på forskjellige måter???

Edit: Har forresten byttet PC jeg har betilt med en annen!!

Noen som har råd eller slikt?

Se emne: Noen erfaring/råd m denne PC(sammensetningen)?

Endret av Akina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha GeForce 6200...

Måles det på forskjellige måter???

Det er betegnelsen på hvilken generasjon skjermkortet tilhører.

GeForce (1) Var det første i GeForce serien og deretter fortløpende 2,3 og 4. Etter 4 kom GeForce FX serien og nå er det altså 6X00 serien som er den aktuelle. 6200 kortet er det svakeste av disse og regnes ikke som spillekort men som et alternativ for de med relativt begrensede grafiske krav.

Skal du ha et skikkelig spillekort vil jeg anbefale deg å velge 6600GT som begynner på rundt 1500,-

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Det er det jeg har råd til foreløpig...

Noen steder står det at krav for enkelte spill er enten GeForce 2, 3 eller 4...

Er det en annen type grafikkort, ellerer 2, 3, eller 4 bare en annen måte å betegne for eksempel 6200 og 6600gt osv på...?

Lenke til kommentar
Det er det jeg har råd til foreløpig...

Noen steder står det at krav for enkelte spill er enten GeForce 2, 3 eller 4...

Er det en annen type grafikkort, ellerer 2, 3, eller 4 bare en annen måte å betegne for eksempel 6200 og 6600gt osv på...?

Nei som sagt er dette tidligere generasjoner av GeForce. Det betyr ikke at de nødvendigvis er svakere enn 6200, men at de er eldre.

Lenke til kommentar

Kortene har navn for å vise hvilken generasjon de hører til i. Det finnes 6 generasjoner med Geforce skjermkort, og den første generasjonen er dårligst mens den nyeste er best.

Nr6: Geforce 6000-serien

Nr5: Geforce FX-serien

Nr4: Geforce 4-serien

Nr3: Geforce 3-serien

Nr2: Geforce 2-serien

Nr1: Geforce-serien

Det er også slik at toppkortene fra de gamle seriene henger litt med selv om det kommer en ny generasjon. Et eksempel:

Geforce 3 Ti500 er et kort fra 3-serien, men det er alikevel bedre enn et kort fra 4-serien, nemlig Geforce 4 MX420. Så toppkortene fra forrige serie henger med i middel- og bunnklassen i neste serie.

En ting du burde sørge for er å lage en overskrift som passer med det du skriver inni her. ("Hva er NVIDIA GeForce 3?" og " Jeg skal ha GeForce 6200...

Måles det på forskjellige måter???")

Lenke til kommentar
2,3 og 4 var nevn på grafikk kort seriene til nVidia.

feks: nVidia GeForce 4 ti4800 eller nVidia GeForce mx3

edit: da ville jeg heller kjøpt 9600xt. det koster ca det samme, men yter litt bedre

Men på 9600xt kortet kan du ikke åpne ekstra pipelines, det kan du på GeForce 6200 kortet

Lenke til kommentar
Raptor,29/03/2005 : 16:05] Men på 9600xt kortet kan du ikke åpne ekstra pipelines, det kan du på GeForce 6200 kortet

Jeg tror egentlig at denne personen ikke ønsker modde skjermkortet grunnet sine spørsmål ;)

Hvis han "bare" har råd til et 6200, tror jeg ikke han vil sjangse det.

Det skal mye til å få det til å gå åt skogen, men har klart det selv et par ganger (måtte faktisk reflashe selv uten skjermbilde en gang... det var gøy...)

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Jeg er nynegynner på hardware, så har ikke peiling på hva åpne ekstra pipelines vil si... (men har lært meg mye på 1 1/2 uke, for før det kunne jeg ingenting om hardware. Visste ikke hva en prosessor var, eller hovedkort eller noe...men kan en del nå...*stolt*)

Jeg har ikke råd til annet enn 6200... 6600gt blir for dyrt, men tenkte å kjøpe to SLi kort senere, har skjønt at spill blir "bedre" av det...

:):blush:

lille meg glede seg til meg får pc... whiii... :D

Lenke til kommentar

Å kjøre to kort i SLI gir en ytelsesøkning ja..

6200 er langt fra et dårlig kort, som det virker som om noen mener her.. Jeg vil nok si kortet er et nedre mid-end kort..

Bra nok til å kjøre alle dagens spill med høy kvalitet på 1024x768.. Vil nok tror ytelsen er som et Radeon 9600XT eller deromkring..

Lenke til kommentar

Leker meg med ett MSI 6200NX 128MB.

Tok 7500 poeng i 3d mark 03 i går.

Både Doom 3, Farcry og HL 2 går glatt i 1280 x 1024 *high på en celeron D @ 3,6ghz.

Må si at minnebåndbredden "dreper" disse kortene.

Tok en voltmod på kortet i går, og 40mhz mer gav nesten 600 poeng i 03.

Ytelsen ut av eska tilsvarer vel ca ett 9600xt kort.

Jeg ser på kortet på samme måte som ett 6800LE.

Ett kort med stort potensiale for lite penger.

Lenke til kommentar
corcky Skrevet 30/03/2005 : 07:16

Leker meg med ett MSI 6200NX 128MB.

Tok 7500 poeng i 3d mark 03 i går.

Hvis det virkelig stemmer at man får oppi 7000 3D03 poeng med et kort til den prisen, må det jo være et meget bra kjøp for trådstarter.

Til sammenlikning hadde jeg et ATI X600PRO, som jeg ser koster det samme på Komplett, og med det fikk jeg beskjedne ca 3500 poeng i 3Dmark 03.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...