KristianU Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Ok.. Dette kommer fram i AJ-Fork etter installasjonen min. Feilmedlingen kommer øverst når kommentar skal skrives inn. Filen er cmodet 777 Sitat Warning: chmod(): Operation not permitted in /hsphere/local/home/starsite/skjultdomene/nyheter/inc/plugins.php on line 193 Endret 29. mars 2005 av KristianU Lenke til kommentar
uranus Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Er mappa og alle plugins filene chmodda til 777 da? Altså mappa må også være det. Tror jeg.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 mappa trenger ikke 777 med mindre fila ikke eksisterer fra før. jeg gjetter at fila ikke eies av webbrukeren? bare eier kan endre file permissions Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Torbjørn skrev: mappa trenger ikke 777 med mindre fila ikke eksisterer fra før. jeg gjetter at fila ikke eies av webbrukeren? bare eier kan endre file permissions Filen ligger der fra før, og nå har jeg prøvd alt som er å prøve av 777 og 666 og ja, alt! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Du gikk glipp av det viktigste i min forrige post... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 chown (change ownership) heter kommandoen for å endre bruker på en fil. Denne skal endtes til apache, www, web eller hva nå din server kjører under. Du kan jo godt endre gruppe i samme slengen. Da blir kommandoen: chown apache:apache navn.på.fil.eller.mappe Bytt ut apache med den brukeren webserveren din kjører som. Ikke nøl med å spørre mer hvis du ikke får det til! Lykke til! Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Aner ikke hva dere snakker om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå