Uncle_Champ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Da har jeg gitt opp å tune denne ruteren med diverse parametre osv. Problemet har vært at trådløse enheter ramler ut (og inn) av nettet med ujevne mellomrom. Har i det siste fått nyss om at det kan være noe med at strømadapteret ikke alltid takler norske strømnett. Mottok ny ruter i dag, Linksys WRT54GS, og håper på en ny og bedre verden. Prøver meg samtidig med Alchemy Firmware 6.0rc6a. Tilbakemelding vil følge etterhvert. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Prøvde du med nyeste firmware fra D-Link? Det løste samme problem på min 624+. Lenke til kommentar
Neocon Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har Dlink 624+, og den funker som bare rakkern. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har også DI-624+ rev A1 med FW 1.21 og den har nå kjørt så pent som bare det . Riktignok noe "smårusk" men etter jeg fikk tak på ny strømforsyner så kjører den som bare det . Og grunnen til at DLink er så forhatt kommer klart frem når det i tråden her snakkes om " Da har jeg gitt opp å tune denne ruteren med diverse parametre osv" håper jeg det er enklere med en Linksys for trådstarter mens vi andre kjører med våre DLink`s . Hardware blir ikke bedre en hva man gjør det til selv . Lenke til kommentar
Lord Baconost Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Har selv både D-Link 624+, 3Com Officeconnect 11G og Linksys WRT54G v.2.2. Har hatt små problemer og rusk med samtlige. Linksys hadde problemer med disconnecting og sveasoft og antenneboosting gir knapt merkbar bedre trådløsdekning. (Gir noe høyere målt signalstyrke men ikke nevneverdig høyere mbps hastighet). D-Link fungerer utmerket og har god trådløsdekning. Like god som Linksys. Linksys har mulighet til å øke transmit power. Men alle som vet noe om radiosendere vet at dette betyr lite om man samtidig ikke gjør noe med antennen. 3Com har så dårlig dekning at den knapt kan brukes i mitt hus. Hvis jeg evaluerer "problemene" alle disse routerene har bydd på så vil jeg si at D-Link ikke er noe dårligere produkt. Ville heller kjørt HyperWRT enn sveasoft på Linksysen. Den er basert på siste orginale versjon firmware fra Linksys og fungerer stabilt på min v.2.2. Lenke til kommentar
Uncle_Champ Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Og grunnen til at DLink er så forhatt kommer klart frem når det i tråden her snakkes om " Da har jeg gitt opp å tune denne ruteren med diverse parametre osv" håper jeg det er enklere med en Linksys for trådstarter mens vi andre kjører med våre DLink`s . Hardware blir ikke bedre en hva man gjør det til selv . Jeg hater ikke D-link på noen måte, jeg har bare hatt en del trøbbel når sant skal sies. Og ærlig talt så VET jeg ikke om det er ruteren. Jeg har annet utstyr fra D-link - bla et gamingadapter som funker fint. Like blid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå