K.. Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei. Jeg sitter her med en død seagate 120gb disk. Når jeg starter den, begynner den å hyle og lage skikkelige fæle lyder og sjansen for at jeg finner den i bios er 50/50. Jeg har nå dratt den konklusjonen at det å fikse disken ligger utenfor mitt erfaringsfelt. Derfor lurer jeg på om noen vet om ett firma som kan redde ut data fra disken min, og hvor mye dette eventuelt vil koste? Ligger mange familie/feriebilder der som er mer eller mindre uerstattelige. Takker for svar. Lenke til kommentar
Challenger Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Finnes et firma i Trondheim som driver med slikt (IBAS), men vil tro at de er ganske dyre :s http://www.ibas.no/ Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Ibas er vel de som er fremst på dette - men det kommer til å koste flesk! Dog er de ikke i Trondheim, men derimot på Kongsvinger (av alle steder) Edit: Var ikke først a. Endret 29. mars 2005 av skeib Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg opplevde det samme som deg, mista 1,5 GB med bilder. Dessverre et det bare et firma her i Oslo som jeg dessverre ikke husker navnet på (Google) som gjør dette og det koster. Tror det var snakk om 15 000-20 000 minimum Lenke til kommentar
hce Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) http://www.ibas.no/ Disse fikser det aller meste, problemet er vel stort sett prislappen. Edit: Skal si folk er flinke til å poste lik informasjon samtidig Endret 29. mars 2005 av hce Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Du kan gjøre det selv med EasyRecovery PRO *Det vil si om disken spinner fortsatt da* Lenke til kommentar
harjoferie Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Ibas på Kongsvinger kan selvsagt gjøre dette for deg men vi snakker vel om noen titusner så det avgjør du jo selv... Alternativt kan du f.ex teste dette programmet: File Scavenger Last ned demoutgaven og se om den finner noe data på disken din. Dersom den gjør det har du kanskje råd til de $40 de skal ha for programsnutten. Den funket for meg. Den kommer til å finne myyye data og du får en liten jobb med å rydde/sortere etterpå men sånn er livet. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Om disken lager ulyder skader du sannsynligvis disker MER om du forsøker å hente ut data selv. Sjekk om innboforsikringen din dekker datarestaurering. Backup, folkens, backup! Lenke til kommentar
Stream Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hvis du er student så er det ikke sikkert Ibas blir så dyrt allikevel. De hadde i hvert fall svært gode studentrabatter tidligere (rundt 90% prisavslag). Lenke til kommentar
K.. Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Hmm... Disken slutta å virke etter PSU-en min tok kveld. Var mildt sagt uforberedt på situasjonen. Vel, får prøve å ta kontakt med IBAS og høre hvor mye de skal ha for jobben. Blir det ikke _alt_ for dyrt, er vel dette den sikreste måten jeg kan redde dataene på. Får håpe studentrabatten gjelder ennå! Takker for mange og raske svar. Edit: Leif Endret 29. mars 2005 av Knut Erik Lenke til kommentar
absand Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Gi oss beskjed når du har sjekket dette, da. Kan være artig å vite hva slikt koster. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg fikk beskjed om at det kosta 15k +mva bare for og analysere om man kanskje kunne finne noe, så kom hele jobben på 20-30k +mva. Endret 29. mars 2005 av Morpheus- Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg fikk beskjed om at det kosta 15k +mva bare for og analysere om man kanskje kunne finne noe, så kom hele jobben på 20-30k +mva. Men om de fortsatt har studentrabatt på 90% så er jo prisen plutselig levelig. AtW Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 GetDataBack for NTFS/FAT !!! Funke helt suverent! Redda ut 160GB med tapte filma!! MVH Vegard Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Dette var jo synd for deg da, MEN HVEM I HEL**** ER DET SOM IKKE TAR BACKUP i 2005????? Idioti spør du meg....... Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) (Y) Endret 13. august 2005 av Backbone Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har 2x120 gig disker som sto i raid, raidet detter ut og da er infoen på begge diskene borte, finnes det program som setter sammen raidet igjen? Velger jeg og sette tilbake raidet på kontrollern så blir alt slette igjen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Dette var jo synd for deg da, MEN HVEM I HEL**** ER DET SOM IKKE TAR BACKUP i 2005????? Idioti spør du meg....... La meg tippe veldig mange. AtW Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har 2x120 gig disker som sto i raid, raidet detter ut og da er infoen på begge diskene borte, finnes det program som setter sammen raidet igjen? Velger jeg og sette tilbake raidet på kontrollern så blir alt slette igjen... RAID Reconstructor er kanskje hva du ser etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå