juleribba Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hello Sitter på et crappy Abit KD7A Hovedkort som jeg ikke tror har AGP PCI lock. Spørsmålet mitt er da om det er noen fare for å ødlegge skjermkortet e.l ved å klokke? f.eks med det gamle skjermkortet mitt (9600Xt) hadde jeg klokket FSB til 180 (fra 166), men nå har jeg kjøpt meg et 6800Vanilla som jeg er litt mer redd for å ødelegge for å si det sånn. Jeg har for øyeblikket FSB på 166 (default) men kan jeg sette den opp igjenn uten fare for å ødlegge noe ( skjermkort, harddisk ect)? Lenke til kommentar
spoonikus Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Du må sikre deg at AGP lock er på... skjermkort tar fort skade av fsp økning... det blir ikke ødelagt med en gang, men det skjer over tid.... kanskje du var heldig med 9600 kortet ditt EDIT: skriveleif => Endret 29. mars 2005 av spoonikus Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 tror nok ikke den har agp lock ( finner det hvertfall ikke i bios ) Men et spørsmål, jeg har nå ca 1500-2000 å oppgradere for hva lønner det seg egentlig å kjøpe for meg da? Har tenkt på litt skikkelig minne ( har 768ddr 333mhz ) med litt aggresiv timings ( 2-2-2-5 ) da jeg kanskje kunne tatt med meg denne rammen vidre til eventuelle andre oppgraderinger senere. Nytt socket a hk er vel mest bortkastet? eller er det noe vits i hvis jeg for klokket den prosessoren jeg har nå endel ( med et 400mhz hk men agp lock på ) nytt hk og cpu er jo også en mulighet, men da ville jeg vel trenge noe annen ram ( enn noname 333mhz ) så det blir vel for dyrt. Kunne også trengt et nytt kabinett, men dette blir det jo ingen ytelse av Alle forslag mottas med takk leifer i flertall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå