Gå til innhold

2 stk rundll32.exe kjører samtidig

Anbefalte innlegg

Her om dagen merket jeg at cpu'en jobbet nesten for fullt uten at jeg kjørte noen krevende programmer. Oppgavebehandlingen fortalte at jeg hadde 2 stk rundll32.exe kjørende, og den ene brukte stort sett all cpu kraft. Har googlet en del og ikke funnet noen ordentlig løsning annet enn å avslutte prosessen og kjøre diverse antivirus, anti-spyware og registryfix. Har ikke lyktes i å finne noen feil. Har søkt på maskinen etter rundll32.exe på maskinen og finner to av dem. Begge er signert Microsoft og er plassert i \WINDOWS\system32 og \WINDOWS\ServicePackFiles\i386 og har eksakt samme størrelse. (32,5 kB om det var til noen interesse)

Noen som har vært borti dette og vet hva det dreier seg om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har erfart så tar rundll32 seg av skjermprosesser o.l. At det finnes to av den i oppgavelisten er ikke uvanlig, men litt sjeldent. Det kan være at den sluttet å svare og at Windows da startet en ny eller noe..

De 2 filene i \WINDOWS\system32 og \WINDOWS\ServicePackFiles\i386 skal være identiske. Filen i \WINDOWS\system32 brukes av systemet, mens den i \WINDOWS\ServicePackFiles\i386 er en kopi av den. Kopien ble tatt da du la inn en Servicepack versjon.

EDIT:

Jeg tok et søk og fant at det kan også være et virus/trojaner. Les mer i linken nedenfor.

http://www.liutilities.com/products/wintas...brary/rundll32/

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Vel, har som sagt kjørt diverse antivirus og kan ikke finne noe virus/orm/trojan. Jeg får vel bare gå ut ifra at det skal kjøre 2 rundll32.exe da. Men jeg synes det var merkelig at den ene plutselig skulle ta all cpu, (og som jeg glemte å nevne i første innlegg,) at jeg fikk opp melding på brannmuren om at rundll32.exe prøvde å broadcaste over nettet. Jeg blokkerte selvfølgelig for trafikk. Jeg installerte Trillian, en msn klient for et par dager siden og jeg leste om at det var et sikkerhetshull i den så jeg lurer på om det kunne være noe orm derfra jeg har fått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...