Gå til innhold

Hjelp med fjerning av spyware / virus

Anbefalte innlegg

Jeg har noen rare prosseser som jeg nå stopper med WinTasks men det er bare en prøve i 15 dager eller noe sånt . > dette er blocklisten min . og dette er bilde av alle prossesene . noen flere jeg burde fått fjernet?

Det jeg lurer på er om det er en måte å fjerne dem (uten formatering)

Har Norman,Ad-Aware,Spybot

( Eller noen som har Wintasks som jeg ikke må betale for? :)

Stoler ikke helt på Norman , noen som vet om det er noe bra?

Burde jeg kjøpe nytt virusprogram? Er dette bra eller burde jeg kjøpe Norton eller andre forslag?

mvh. erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan følge en liten guide jeg har laget for fjerning av spyware, jeg pleier å bruke denne dersom jeg har spyware og virus.

Fjerning av spyware:

- Last ned Ad-aware SE

- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy

- Last ned MS AntiSpyware (Om du har Windows XP)

- Last ned Hijackthis

- Last ned CWShredder

Disse programmene finner du gratis på www.download.com.

Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert MENS du skanner.

Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - skriv msconfig

(Under oppstart ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt)

- Fjern uønskede programmer

Dette kan også gjøres ved å gå på:

Kjør/Run regedit ? HKEY_Local ? Software ? Microsoft ? Windows ? Current version - Run/runonce

- Fjern uønskede programmer

Deretter kjører du Hijackthis, og fjerner alle mistenkelige programmer og prosesser.

Først når dette er gjort kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si.

Sørg for å ha de siste versjonene og oppdateringene av programmene!

Når du har gjort dette så tar du en virus-scan her.

EDIT: Når det kommer til anbefalling av antivirus-program så vil jeg anbefalle deg NOD32 ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Eller bruk innebyggde programer som også er gratis...

Start_Run_msconfig (enter) Gå til Startup taben.

Unsjekk de linjene som går til de programene du ikke ønsker skal starte eller med andre ord de du ctrl/alt/delte slutter nå.

Trykk Apply.

Smss.exe og spoolsv.exe tilhører windows.

Jusched.exe tilhører Java tm ( du treneger denne om du skal kjøre Azureus Bittorrent client )

googla siste:

lvcoms.exe is associated with the Logitech QuickCam series hardwar...

Du har en del filler jeg ikke kjenner, men så kjenner ikke jeg alle programmer heller da :). Filer jeg hvet er uønsked er:

UAservice7.exe ( Har du testet Starwars Lego Jedi demoen? Uansett dette er overvåknings software for antipiracy programet som følger med div spill demoer. Denne blir ikke fjernet ved avinstallering av demoen og må fjærnes manuelt. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...