boza Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei Sitter nå med mitt nyinnkjøpte MSI K3T-Ultra-C Hovedkort, og ser i manualen at det er vifte på selve hovedkortet, den heter NBFAN1, og ligger rett ved siden av sockett'n til CPU, den chippen/? hva den heter, oppå den står det MSI og under DDR, den er gullaktig, ser ut som en slags kjøle ribbe, MEN tilbake til spørsmålet, i manualen er det avbildet en vifte på den, på hovedkortet har jeg ingen vifte... Kommer hovedkortet originalt uten vifte på den "dingsen"? Funker maskina uten den vifta? Vet at det nok sikkert er best med vifte derfor har jeg tenkt å kjøpe det, men jeg lurer på om jeg ikke dreper maskina uten? Mvh boza [ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-07-01 17:49 ] Lenke til kommentar
Veritas Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Merkelig at den ikke var med. Den er jo til og med med på bilde på MSI's off. hjemmesider. Du dreper ikke hovedkortet uten den vifta. fan som jeg plages da <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Veritas på 2002-07-01 18:03 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Veritas på 2002-07-01 18:03 ] Lenke til kommentar
boza Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Ja jeg veit, snåle greier...den er ikke med i pakka eller noe, men er du/dere sikkre på at jeg ikke kvelder kortet hvis jeg fyrer opp maskina uten vifta? Takk for kjapp respons! Mvh boza Lenke til kommentar
boza Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg får vel bygge videre på min første (selvbygde) maskin og se hvordan det går...har gjordt alt hittil med ytterst forsiktighet, og det skulle være jævlig hvis den kvelda uten den vifta. Men da burde det jo gå på garantien eller.no siden den ikke fulgte med... Mvh Aksel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-07-01 17:53, boza skrev:Ja jeg veit, snåle greier...den er ikke med i pakka eller noe, men er du/dere sikkre på at jeg ikke kvelder kortet hvis jeg fyrer opp maskina uten vifta?Takk for kjapp respons!Mvhboza Ta kontakt med butikken eller hovedkortets produsent. Er det ikke trygt uten vifte, så skal du få en vifte gratis eller ett nytt hovedkort med vifte. Lenke til kommentar
boza Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Ser nå på pcutstyr.no sin hjemmeside at på det bildet så er det IKKE vifte på bildet. Så da kjører jeg på, og kjøper seinere! *PhEw* Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Så lenge det er vifta på nord-delen av chipsettet og ikke cpu'n som mangler vifte, går det nok bra. Har sjøl et KT7A-Raid(som orginalt kommer med en liten cheap vifte), men nå for et par uker siden stoppa vifta og nå når maskina minst likebra uten både vifte og kjøler. Chipsettet har faktisk sunket ca. 4 grader siden jeg reiv ut den vifta ... :wink: Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 det er kun på MSI kt3 ultra -aru det er vifte på. det kortet du har er uten vifte,raid eller usb 2.0 Lenke til kommentar
boza Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Oki takker for svar Da kan jeg vel fyre opp maskina uten å være redd at det smelter nedi der. Får vel investere i en liten vifte på'n alikevel, og en USb2.0 bracket eller.no takk for svar gutar. Mvh boza Lenke til kommentar
LeD Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har et MSI hovedkort med vifte. Den rev jeg vekk, og alt har fungert fint i et år. LeD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå