Gå til innhold

Mangler jeg en vifte på hovedkortet?

boza

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå med mitt nyinnkjøpte MSI K3T-Ultra-C Hovedkort, og ser i manualen at det er vifte på selve hovedkortet, den heter NBFAN1, og ligger rett ved siden av sockett'n til CPU, den chippen/? hva den heter, oppå den står det MSI og under DDR, den er gullaktig, ser ut som en slags kjøle ribbe, MEN tilbake til spørsmålet, i manualen er det avbildet en vifte på den, på hovedkortet har jeg ingen vifte...

Kommer hovedkortet originalt uten vifte på den "dingsen"?

Funker maskina uten den vifta?

Vet at det nok sikkert er best med vifte derfor har jeg tenkt å kjøpe det, men jeg lurer på om jeg ikke dreper maskina uten?

Mvh

boza

[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-07-01 17:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at den ikke var med. Den er jo til og med med på bilde på MSI's off. hjemmesider.

Du dreper ikke hovedkortet uten den vifta.

fan som jeg plages da

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Veritas på 2002-07-01 18:03 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Veritas på 2002-07-01 18:03 ]

Lenke til kommentar

Ja jeg veit, snåle greier...den er ikke med i pakka eller noe, men er du/dere sikkre på at jeg ikke kvelder kortet hvis jeg fyrer opp maskina uten vifta?

Takk for kjapp respons!

Mvh

boza

Lenke til kommentar

Jeg får vel bygge videre på min første (selvbygde) maskin og se hvordan det går...har gjordt alt hittil med ytterst forsiktighet, og det skulle være jævlig hvis den kvelda uten den vifta.

Men da burde det jo gå på garantien eller.no siden den ikke fulgte med...

Mvh

Aksel

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 17:53, boza skrev:

Ja jeg veit, snåle greier...den er ikke med i pakka eller noe, men er du/dere sikkre på at jeg ikke kvelder kortet hvis jeg fyrer opp maskina uten vifta?

Takk for kjapp respons!

Mvh

boza

Ta kontakt med butikken eller hovedkortets produsent. Er det ikke trygt uten vifte, så skal du få en vifte gratis eller ett nytt hovedkort med vifte.

Lenke til kommentar

Så lenge det er vifta på nord-delen av chipsettet og ikke cpu'n som mangler vifte, går det nok bra. Har sjøl et KT7A-Raid(som orginalt kommer med en liten cheap vifte), men nå for et par uker siden stoppa vifta og nå når maskina minst likebra uten både vifte og kjøler. Chipsettet har faktisk sunket ca. 4 grader siden jeg reiv ut den vifta ... :wink:

Lenke til kommentar

Oki takker for svar

Da kan jeg vel fyre opp maskina uten å være redd at det smelter nedi der.

Får vel investere i en liten vifte på'n alikevel, og en USb2.0 bracket eller.no

takk for svar gutar.

Mvh

boza

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...