Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2 m nye dempere subber!

pian

Anbefalte innlegg

Fikk bytta demperne på bilen onsdag før påske, slik at jeg skulle få en bedre tur på ferie. Hadde med 3 venner og bagasje i bilen, og ved take-off merka jeg at det kom de samme skumle lydene som før jeg bytta demperne -- rumling fra understellet, nesten som det tok nedi.

Men jeg hadde jo flunka nye dempere og når man kom opp i 30 km / t var lyden borte uansett. Så jeg kjørte i vei. På E6 var det null problem men når vi begynte å kjøre på RV3 og etterhvert over grensa på småveier var det ikke noe gøy. Humper i veien resulterte i små hopp og pipelyder fra dekkene (de tar oppi hjulbuene). Var ikke nedi med understellet men måtte ligge under 70 lange biter for ikke å bli rista i filler.

Snakka med mekanikern som gjorde dette og han mente at demperne var bra, og fjærene også, men at 2'ere er ganske subbete av seg og at det ikke var noen fare.

Er dette korrekt?! Jeg mener å huske at på min forrige Golf, en 84-modell, dette er en 91-modell, så hadde jeg ikke trøbbel med å kjøre med full last i 90 km / t. Kan det være fjærene som er gåene likevel? Mekanikern testa bare bilen uten last. Så på bilen til en kompis og den har høyere bakkeklaring også uten last.

Bilen er såvidt jeg vet ikke senka en mm men det kan jo være gjort noe på hobbybasis.

Skal sies at bilen ble mye mer stabil og stiv å kjøre uten last da! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den ikke senka skal den ikke subbe.

Min er senka 60mm på rompa og den subber bare ved last og ved litt fart over fartshumper.

Rumlelyder kan nok være eksosanlegget som butter i bakstillinga, dette er mer irriterende enn det er farlig, og er mest vanlig når bilen er senka(bakstillinga kommer opp).

Er fjærene slappe, nytter det ikke med nye dempere med tanke på subbing.

Lenke til kommentar

lær deg og skru på golfen du! enkel bil og skru på! dumt og koste på en gammel II'er dyre verksted regninger!

men subbe skal den ikke gjøre, har kjørt golfer med 60 senk bak og hatt full bil (les: store gutter) og det subba ikke ( visserligen med gule koni på full hardhet og nye og stive fjører)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...