seric Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Siden jeg har et kamera som ikke lar meg skrive film tilbake på kasetten etter at jeg har redigert, trenger jeg en VHS eller noe slikt kobla på maskinen. Hvordan gjøres dette så jeg kan skrive film til en vanlig VHS kasett? Lenke til kommentar
christt Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Du må i hvert fall ha et skjermkort med TV ut, har du det er du godt på vei... Har du det? Lenke til kommentar
seric Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 TV-out går jo bare ut, er det ikke isåfall Video In jeg må ha? Eller? Joda jeg har TV out, men har ikke prøvd den på TV enda. Lenke til kommentar
christt Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Da kobler du bare fra TV ut og inn på video'n. Du må sikkert ha en adapter av noe slag eks: svhs til scart. e.l. Lenke til kommentar
seric Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 og da skal jeg kunne spille av _til_ VHS kasetten? Lenke til kommentar
Veggis Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det finnes masse TV-inn kort til PCer. Jeg har ett Miro PC-TV Pro tilkoblet min VHS videospiller. Ser VHS-video og TV på PC'skjermen, og kan grabbe video med lyd i realtime til f.eks. AVI / DivX på PC'n. Han man PC-utstyr for både video inn og ut har man gode redigeringsmuligheter på PC'n, og så kan man jo f.eks. spille videoen ut igjen og ta den opp på en tape. Av programvare vil jeg anbefale Adobe Premiere. Lenke til kommentar
seric Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Får vel skaffe meg et kort med Video-Inn muligheter og. Jeg har Premiere. Funker finfint, men hvordan har du koblet Videospilleren? Bytter du manuelt mellom TV-Out og Video-inn eller har du en omformer/bryter som gjør det for deg? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei seric! vhs til pc har eg gjordt med mitt videoredigeringskort med video inn/video ut. Eg reiste ned på den lokale expert butikken og fekk meg ein scart til phono kabel.På ledningane står det video og lyd høge og venstre. Kopla video phono kontakta til video inn/video ut alt etter kva eg ville. På scart kontakta var den ein brytar på som skyvde til venstre/høgre alt etter om eg ville ta video inn eller ut. Kjøpte meg ein phono til 3,5mm (mini-jack) og ho phono pluggar som eg kopla til lyd phono kablane og deretter inn på lyd inn gangen på lydkortet. Lenke til kommentar
Veggis Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 TV-inn kortet på PCen min har både RF (antenne/kabel), Composite og S-Video inngang. Jeg bruker Composite signalet ut fra videospilleres Scart-kontakt, og kjører det inn i PCen. Kvaliteten er helt OK, men S-Video skal visstnok være noe bedre hvis du er kresen på bra bildekvalitet. Kjøp kabler i en TV-forretning. Det finnes masse typer kabler som ligner på hverandre, så be om hjelp i butikken slik at du får de riktige kablene. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Skjønner ikke helt hva du skal med video inn hvis du har et DV kamera. Du har jo allerede et Firewire-kort for overføring fra kameraet. Det finnes vel ingen som helst grunn til å spille tilbake fra VHS til PC. Det er mye bedre å lagre på VCD, MPG4 eller lignende og brenne til CD (hvis har stor nok harddisk kan du selvsagt også lagre der også). Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Veggis! Hvor mye kostet dette kortet du hadde sa du? er de et rent tv vhs kort eller er dette også et skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå