Gå til innhold

USB-kabelforveksling - D70

Anbefalte innlegg

Det er visst to nesten helt like USB-kabler i dette huset. Jeg har blandet de to og husker ikke hvilken som hører til kameraet mitt.

Begge har like kontakter, men den ene har en "klump" på ledningen, en sånn påklipset plasthylse like før enden med tynn kontakt.

Den andre har ingen slik klump.

Kan en av dere med D70 si hvilken kabel som hører til D70? Den med eller uten klump? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke dette bare en måte å kveile opp ledningen på? Hvis du trekker litt i den blir det en større løkke, slik at ledningen blir kortere..

Løkka er nok til det, men "klumpen" er jeg rimelig sikker på at er en ferrit-kjerne som skal dempe elektromagnetisk stråling/induksjon.

Lenke til kommentar
Er ikke dette bare en måte å kveile opp ledningen på? Hvis du trekker litt i den blir det en større løkke, slik at ledningen blir kortere..

Løkka er nok til det, men "klumpen" er jeg rimelig sikker på at er en ferrit-kjerne som skal dempe elektromagnetisk stråling/induksjon.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Effekten av filteret multipliseres med antallet ganger ledninga går igjennom filteret så noen ganger er det av praktiske hensyn, andre ganger er det for å få god nok filtrering.

Men er det ingen med D70 som kan svare på om deres kabel har en slik klump?
Min ledning har klump. Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Men er det ingen med D70 som kan svare på om deres kabel har en slik klump?

Den har en liten klump, men den er vesentlig mindre og ikke med kabelen tredd igjennom slik. Det kan også være at Nikon har levert forskjelllige kabler med.

:) Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...