Einar1sk Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei Har i dag trådløst nettverk i huset(Linksys WRT 54G). Ønsker å knytte opp nok en PC i et annet hus på gården som står 350-400m unna (luftlinje)med relativt fri sikt. Ruteren kan står i et vindu og jeg ser ned til vinduet hvor pc'en skal stå. Har testet med laptop, men får ikke signal. Vet noen om dette er mulig og hvilket utsyr anbefaler dere(greit å få noen tips før jeg kjøper inn for å teste)? Utstyr ved: -Ved basestasjonen. -Ved pc'en som skal knyttes opp Noen som har erfaringer med retningsbestemte antenner over slike avstander? Er det mulig å forsterke signalet på andre måter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg lagde min egen antenne av en pringles boks, styroform og "biltema tape". Fikk opp signalet fra "good" til "exelent". Resultatet overrasket meg. Her ser du hvordan du kan lage en! Legger ved bilde av min egen antenne. Endret 29. mars 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå