daffodiL Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Hei! Jeg har et Abit IC7-G hovedkort, en Intel P4 3.0 Ghz Northwood og nye OCZ PC-4000 Gold 512 x 2 kit (2,5-3-3-8) 500 MHz . Siden jeg har en standard FSB på 400 mhz kjører altså minnet 50 mhz under det de er satt til. jeg regner da med at jeg kan sette ned timings? jeg gjorde et forsøk i BIOS (Award) og satte dem til 2-2-2-5 for å teste. det jeg fikk da var en svart skjerm og et steroanlegg på fullt (hadde glemt å skru det av) som omtrent blåste øra av meg med uling :/ betyr det at det ikke funker? etter ulinga måtte jeg foresten skru av og finne ut hvordan jeg resatte CMOS. må jeg eventuelt gå gjennom alle mulige timings i BIOS og resette CMOS for hver gang, eller finnes det en lettere måte å gjøre det på? jeg vet lite om overklokking og slikt. vet kun hvordan jeg øker FSB/Minnebus (det er ikke gjort). men på tråder om timings står det bare "det gjøres i BIOS". er det ingen forhåndsregler som må tas? på hjemmesida står det 2.8 volt mens de kjører på 2.6 hos meg (har ikke gjort no med det). kan jeg bare sette opp VDIMM uten videre for å se om det funker da? hvordan bruke Memtest for å se om ting er som de skal, når pcen ikke kommer inn i BIOS engang? jeg får foresten ikke til Dual-Channel heller. satte brikkene i likt fargede spor (1 og 3). da fikk jeg også sånn alarm. da jeg satte dem ved siden av hverandre gikk det helt fint, men CPU-Z viser Single-Channel. noen instillinger i BIOS i tillegg kanskje? Trenger konkret opplysning her, og blir veldig glad for svar! På forhånd tusen takk! Mvh Ole aka daffodiL Endret 29. mars 2005 av daffodiL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå