wanderlust Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har vunnet et dataprogram for bilder (FlipAlbum pro 6) i en fotokonkurranse på nettet. Nå har pakken kommet fra USA, og posten vil ha kr. 227 for MVA og forenklet tollbehandling. Er dette riktig? En premie er som en gave, eller? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Frakt er vel noe man må regne med uansett. Programmet koster 980 kr. Så hvis du vil ha det kan du jo bare betale frakta Sto det ikke noe om det med frakt-avgift før de sendte gaven? Lenke til kommentar
wanderlust Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Det er ikke frakt. Det er MVA og forenklet tollbehandling som må betales for. Dette står tydelig på hentemeldinga. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Du kunne jo ringe tollkontoret og spørre? Lenke til kommentar
wanderlust Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) Saken er nå avklart, etter at jeg har vært i kontakt med flere offentlige instanser (Posten, tollvesenet,...). Det SKAL betales MVA av premie over kr. 200 vunnet i utlandet. For de som har tenkt å søke lykken utenlands. Endret 30. mars 2005 av wanderlust Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Siden varen er verdt mindre enn 1000kr kan du fortolle selv, så slipper du unna med litt mindre gebyr. Men det spørs om det er verdt innsatsen, jeg vet lite om FlipAlbum.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå