fatcamper Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 hei jeg har en amd 939 prossesor. Skal kjøpe vannkjøling til denne pc,en. Det eneste problemet er at jeg ikke vet hva jeg bør velge. Noen som har peiling på dette temaet. I tilfelle kan dere hjelpe meg å anbefale noe bra saker. Skal klokke prossesoren 15-30%... Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei. Trengenger litt mer innformasjon. hva hastighet har du på CPUen? Hva type HK har du (merke) skal du kjøle meir en CPU? eventuelt hvilket skjermkort har du? Er støy noko du bryr deg om? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 ikke glem hvilken prisklasse du vil ha det i, og om det er støy eller kjøling du prioriterer Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 For de som lurte på dette, har jeg et asus A8N-sli deluxe hovedkort, amd 939 3500+ prossesor ca 2,2 ghz med 640 kb cache , og et sapphire radeon 850XT PE 256 mb grafikkort. Ellers ønsker jeg selvfølgelig ikke altfor mye støy, men litt støy går bra:) Jeg skal overklokke cpu, ram og muligens grafikkort (hvis det er lurt:) . Da er det viktig at kjølingen er ekstra god. Så jeg prioriterer mer kjøling enn støy. Håper dere kan hjelpe meg bedre nå Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 prisen skal ligge fra 1500 helt opp til 3000 kr. Jeg ønsker det beste innen denne pris katogorien innen vannkjøling:D:D Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Waterchill er jo et alternativ. Har settet med med dual radiator og cpu, gpu og chipsett vannblokker og er storfornøyd. Bare husk og kjør ned viftene på radiatoren til 7 volt så hører du bare summinga fra pumpa..... Lenke til kommentar
smy Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Skal du ha absulut det best så er bare velg enkle komponter som vil kost 3000kr + om vil ha et mer ok sett så kan du velg biliger dere eller ferdig sett mist har noen ok sett Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Har du plass til dual rad.? CPU Vannblokk 495kr GPU vannblokk 425kr Eheim 1250 pumpe 690kr Slanger 31kr pr. meter Black ice radiatorer, velg den som passer hos deg 649-999kr Papst vifter 18db 159kr pr.stk. 2 nippler 31 pr.stk. En nippel 38kr En nippel 38kr Total sum: Billigst 2556kr - Dyrest 3224kr NB! Dette er ikke medregnet slanger eller tank, ta så mange meter slanger du trenger, og kjøp tank om du trenger. Endret 1. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 tusentakk for tipset. Beste jeg har fått noen gang!!! Håper disse delene er knall!!! Men er det vanskelig å sette inn?? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 kommer aldri til å klare å sette sammen dette setet. Trenger jeg å kjøpe den vifta du sa extreme overclocker??? Jeg har to store vifter fra før av!!! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du trenger ikke kjøpe nye vifter viss du har 120mm, (Du burde i alle fall velge 120mm) viss du ikke har viftestyring bør du kjøpe det også. Har desverre ikke vannkjøling selv, så jeg vet ikke hvordan det er og sette inn. Det settet der er bare sammensatt av topp deler. Du kan nok bytte ut radiatoren med en av desse i stedet for. Du kan spare en god del penger. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har desverre ikke vannkjøling selv, så jeg vet ikke hvordan det er og sette inn. Det settet der er bare sammensatt av topp deler. Du kan nok bytte ut radiatoren med en av desse i stedet for. Du kan spare en god del penger. hm.. det er ikke like bra radiatorer som black ice sine radiatorer. vil nok si at han bør holde seg til black ice hvis han skal ha et toppsett, men er ikke dette så viktig så kan han gå for hvilken som helst radiator men jeg vet ikke... pumpa blir kanskje litt overkill, er jo rett og slett ikke nødvendig med en så sterk pumpe, det er tross alt ikke så mye motstand i en DD TDX blokk Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Black ice extreme er jo bedre radiatorer, så viss jeg hadde så mye penger å bruke på vannkjøling ville jeg også valgt black ice. Viss han ikke har planer om å ha nb eller gpu blokk kan han nok trygt gå ned til en Eheim 1048 pumpe. Han sparer jo også 235kr. EDIT: Vil annbefale å gå for en dual radiator. Endret 6. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 CPU Vannblokk 495kr GPU vannblokk 425kr Eheim 1250 pumpe 690kr Slanger 31kr pr. meter Black ice radiatorer, velg den som passer hos deg 649-999kr Papst vifter 18db 159kr pr.stk. 2 nippler 31 pr.stk. En nippel 38kr En nippel 38kr Går vel for dette settet. Men en ting er det egnet for 30-40% overclock??? Hvis jeg foreksmpel velger den beste radiatoren til 999kr??? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Det hadde vært litt koslig å vite hvilken CPU du har, men det kan nok godt hende at du med det oppsettet klarer å klokke i alle fall 30% om ikke mer. Endret 6. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 har en amd 3500+ 2,2 Ghz 64 bit prossesor!!! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du får kjøpe deg en bigwater hehe, Det er billig og stilig. Hvis du har mye penger, og lite og gjøre, så kjøper du deg et dyrt feridg sett. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du får kjøpe deg en bigwater hehe, Det er billig og stilig. Hvis du har mye penger, og lite og gjøre, så kjøper du deg et dyrt feridg sett. må ikke glemme at hvis du vil la være å sende alle delene dine inn på garantien så kjøper du også noe annet enn BigWater vil anbefale deg å kjøpe noe skikkelige saker Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Burde vel være fullt mulig å klokke 30% med AMD 3500+. BTW Kan på en måte ikke sammenligne TT bw og ett ferdigsett til 3000 når det kommer til ytelse og kvalitet. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hehe.. kvaliteten på bw er så som så, men pointet er at et dobbelt radiator sett kommer til å gi mye bedre temp og du kan da velge egne deler osv som kan brukes akkurat til det du ønsker BW settet har en "limit" på gpu-blokk og cpu-blokk. får det mer i settet kommer dette til å føre til problemer. mens med en 1048 pumpe og en dual radd kommer du til å kunne kjøle flere enheter som f.eks chipset-kjøler og hd-kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå