Gå til innhold

Reserator 1 + vifteløs PSU = "støyfri" pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som bråker verre enn uvær, og planlegger å få den relativt stille. Jeg bruker den til skolearbeid og videoredigering, og det er veldig greit å ha arbeidsro...

Noen har sagt til meg at hvis du kjøper zalman's Reserator 1 (med VGA-kit) og Yesico vifteløs PSU + evt. støydempingsmatter vil gjøre pcen relativt lydløs.

Jeg er nybegynner når det gjeder kjøling osv, og tenker da: hva med kabinettviftene? Trenger jeg ikke de da?

Er det evt. andre ting jeg må endre/skifte eller noe sånt?

Hilsen Eivindlt

PS: jeg har MSI 6600GT og INtel 3,2ghz prescott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er PSU'en som bråker mest.

Hvis jeg vannkjøler GPU og CPU, trenger jeg da kabinettvifter, eller kan jeg spare meg for den støyen? Evt. kjøle hardddisker uten vifte?

Hei

Når det gjelder PSUen så vil eg anbefale MIST 500W Denne har eg selv. og den er så godt som støyfri.

Siden du driver med videoredigering så antar eg at hardiskenen sviver ganske mye. for og få vekk denne støyen så vil eg anbefale denne boksen

Når det gjelder om du trenger kabbinettvifte så ja det er flere ting ein CPU og GPU som ikkje skal bli for varme. men vis du går for MIST sin strømmforsyning så vil den blåse noko av luften ut. det kan være at du slipper ein ekstra kabbinetfite da.

Dette må du meste bare teste

Lenke til kommentar

for og være sikker ville jeg kjøpt kjøling til NB også. en 120mm vifte på 5v ville nok også vert bra :) (sammen med mist PSU). om du skal ha en vifteløs PSU ville jeg ikke kjøt en passiv kjølt PSU, men en med vannavkjøling, eventetuelt lagd en med vannavkjøling.

ikke glem kjøling og støydemping på hd

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg tenker akkurat som deg, så jeg kjøpte meg zalman reserator og kjølte psu og gpu, fremdeles bråkte pcen... fant ut at psu bråkte litt og diskene bråkte endel. For å få -stille- pc må du ha innebygde harddiskkjølere, slik som watercool silentstar på komplett f.eks. jeg har valgt en billigere oppgradering av psu og peisa inn en 11db silenx vifte.. da blir den den eneste vifta i systemet, og det tror jeg blir nais, har ikke fått alle delene enda!

Så jeg ville ha spart litt på psu, kjøpt silenx vifter og brukt mer av pengene på hdd kjølere, spesielt om det er western digital du har (de bråker!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...