Gå til innhold

Hvorfor når jeg ikke google.COM med Firefox?

pcf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får bare google.NO - og det vil jeg jo ikke? Jeg antar at .com indekserer flere sider enn .no, eller tar jeg feil?

Du tar feil ja. Siden google oppdager at du er norsk blir du redirected til det norske skallet. Samme søkemotor, bare at ting står på norsk. Blir som med FireFox på engelsk og norsk. Samme nettleser bare forskjellig språk.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha den engelske (google.com) så kan du jo bare klikke på "Google.com in English" nederst til høyre på siden der.

Språket blir engelsk, så klart, men det er fortsatt google.no som brukes...?

Uansett, takker for innspill. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om samme søket på google.com og google.no vil gi like resultater, men jeg får leve med det. :p

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha den engelske (google.com) så kan du jo bare klikke på "Google.com in English" nederst til høyre på siden der.

Språket blir engelsk, så klart, men det er fortsatt google.no som brukes...?

Uansett, takker for innspill. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om samme søket på google.com og google.no vil gi like resultater, men jeg får leve med det. :p

Jo, da kommer du til google.com, ikke engelsk versjon av google.no :p

Ihvertfall så er det sånn her.

Og som nevnt tidligere så får du nøyaktig de samme resultatene med .com som .no da de bruker samme søkemotor og database (skulle bare mangle egentlig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...