Gå til innhold

Avisbud trenger avisbrettedings

Anbefalte innlegg

aurstad du er genial! :D

Drev nettop å skisset min egen marskin, men har ikke tegnet så mye i cad før..men ser at jeg trenger ikke tegne lenger fordi din plan var mye enklere og bedre en min veldi kompliserte og tunge løsning...

Som sakt aurstad du er hervet geni erklært!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så ikke så alt for ille ut det der..

Men han må jo likevelll legge på en og en avis eller ?`

Og det forutsetter vel at "armen" er midt på avisen...

Menmen slettes ikke verst..  :thumbup:

Riktig. Dette kan bøtes på at man må finne på noe som mater frem aviser ifra bunken de kommer i. Dette er nok en litt mer komplisert prosess enn den jeg illustrerte. Ikke uten grunn at automatikk er eget studium vet dere ;)

Som sakt aurstad du er hervet geni erklært!

Er ikke det å være geni som er problemet - men å få folk til å skjønne at man er geni :w00t:

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Hehehe, den maskinen har en liten design-flaw.....

det staget som går fra hjulet og ned til dyttedingsen vil jo krasje i håndtaket hver runde... :p

og om man setter staget på andre siden vil det krasje med festet til hjulet hver runde... ;)

skal man få til noe sånt kan det være en fordel gjøre ting litt anderledes. to plater :

Snurrehjulet sett fra siden:

| |

| |

|-|

| |

| |

og frese ut ett spor på hver side som er som en asymetrisk sirkel, og heller bruke det sporet til å flytte på staget, og ikke sirkel bevegelsen fra hjulet.

dårlig forklart, er trøtt og orker ikke tegne noe i scetchup ellerno, men får heller gjøre det om ingen skjønte hva jeg mente ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet ditt. Har selv jobbet som avisbud og dette problemet er for meg ikke-eksisterende. Hvorfor skal du brette avisene hjemme? Kan du ikke bare ta de med deg ubrettet og brette de når du skal legge de i postkassa?

A: Du bretter de med fingrene i det du putter dem i postkassen. Tar 2 sec.

B: Du bretter 20 aviser i det du tar en bunke som skal leveres på det stativet. Legg bunken i armhulen og klem til, 20 aviser brettet...

Men hvis dette virkelig er et problem for deg, er vell dette løsningen:

1-23-59-m.jpg

IDAB Wamac Quarter Folder

:p

Lenke til kommentar
den maskinen har en liten design-flaw.....

la jeg også merke til, men er jo ikke noe problem å fikse det da, er jo bare å feste staget og håndtaket på samme sted (ikke at det trenger å være beste løsning da)...

men ser for meg noen gummihjul/belter som drar avisene på plass og bort etterpå, men de må jo også styres av noe...

trur også det er litt kipt å stå og sveive flere tusen runder på denne maskinen selv... ville nok hatt noe helautomatisk hvis jeg først skulle laget noe...

men å begynne å styre med mikrokontrollere og sensorer blir kanskje litt for hi-tech.. for den personen som skal bygge dette da...

Lenke til kommentar

Kult! Fikk lyst til å lage en slik en nå, med massevis av elektronikk osv, selv om min tid med Byavisa i Trondheim er forbi for flere år siden.

Denne tråden vekket en liten oppfinnergnist i meg, men det stopper opp da jeg ikke kommer på noe ;) Huff... sitter bare å klør meg i huet. Ikke har jeg materiale heller. haehae!

Lenke til kommentar
den maskinen har en liten design-flaw.....

la jeg også merke til, men er jo ikke noe problem å fikse det da, er jo bare å feste staget og håndtaket på samme sted (ikke at det trenger å være beste løsning da)...

men ser for meg noen gummihjul/belter som drar avisene på plass og bort etterpå, men de må jo også styres av noe...

trur også det er litt kipt å stå og sveive flere tusen runder på denne maskinen selv... ville nok hatt noe helautomatisk hvis jeg først skulle laget noe...

Jepp, ser også for meg noe greier som for marskinen helautomatisk, fordi sveivin blir i tynkste laget.

men å begynne å styre med mikrokontrollere og sensorer blir kanskje litt for hi-tech.. for den personen som skal bygge dette da...

Neida, jo mer avansert jo bedre, men det er kansje litt overkill og bruke microprossessor da, ser for meg noen enkle styringer med ldr-er, transistorer og noen releer.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet ditt. Har selv jobbet som avisbud og dette problemet er for meg ikke-eksisterende. Hvorfor skal du brette avisene hjemme? Kan du ikke bare ta de med deg ubrettet og brette de når du skal legge de i postkassa?

A: Du bretter de med fingrene i det du putter dem i postkassen. Tar 2 sec.

B: Du bretter 20 aviser i det du tar en bunke som skal leveres på det stativet. Legg bunken i armhulen og klem til, 20 aviser brettet...

Men hvis dette virkelig er et problem for deg, er vell dette løsningen:

1-23-59-m.jpg

IDAB Wamac Quarter Folder

:p

Er egetlig helt enig.. Jobber som avisbud jeg og.. Derimot 'bare' 300 aviser.. Men Men.. :p

Lenke til kommentar

Er fullt klar over den design flaw'n. Staget vil ta borti håndtaket når man roterer hjulet. Man kan enkelt montere staget på håndtaket og elliminere dette. Var bare enklere å sketche det slik jeg gjorde :p

Tingen er vel at man kan brette maaange aviser på den tiden det tar å bygge maskinen :)

Lenke til kommentar
Tingen er vel at man kan brette maaange aviser på den tiden det tar å bygge maskinen :)

Men, så er det å bygge marskinen mye morsommere enn å brette aviser. :roll:

Sant nok, men har man sett for seg en årelang karriere som avisbud så kan det vel lønne seg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...