Gå til innhold

Avisbud trenger avisbrettedings

Anbefalte innlegg

Jeg er avisbud i en lokal avis, dette fører til at jeg må brette 1300 aviser (slik at den passer i postkassen) på en dag.

Som dere sikkert skjønner tar dette lang tid...Så derfor skulle jeg hatt en marskin som kunne brettet de for meg, er det noen som har en lur ide om hvordan dette kan gjøres?

(Så for meg en marskin hvor jeg mater han med runt 100 aviser også kommer de ut ferdig brettet...) :roll:

*rettet emnetittel (3-ords regelen)*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg nok hadde kostet mer enn det hadde smakt, men det er selvfølgelig mulig ;)

Nja, men hadde vert kult uansett.

Bare noen har en ide om hvordan det skal gjennomføres, helst skulle det vert en billig en også da ;)

Lenke til kommentar
Virkelig smart!

Når din leder finner ut at denne maskinen gjør samme jobb som deg, koster kun en mindre investering og nesten ingenting i vedlikehold hva tror du han gjør med deg? ;)

Nå er ikke jeg avis bretter da. men bud... Marskinen skal jo ikke kjøre ruten for meg, kun brette avisene.. Uansett sitter jeg pr dags dato hjemme å bretter avisene så han vil aldri få høre om den uansett... Og tanken var jo ikke å masse produsere den, bare ha den hjemme i kjelleren ;)

Lenke til kommentar
Virkelig smart!

Når din leder finner ut at denne maskinen gjør samme jobb som deg, koster kun en mindre investering og nesten ingenting i vedlikehold hva tror du han gjør med deg? ;)

Nå består sikkert ikke arbeidet hans bare av å brette avisene, men også dele dem ut :roll:

Og får det første så trenger han ikke å fortelle arbeidsgivren at han bruker en maskin til å arbeide for han og det hjelper ikke arbeidsgiveren stort at han har BYGD seg en maskin...

Lenke til kommentar
Og får det første så trenger han ikke å fortelle arbeidsgivren at han bruker en maskin til å arbeide for han og det hjelper ikke arbeidsgiveren stort at han har BYGD seg en maskin...

Er ikke sikker om jeg følger deg helt her... tanken er at jeg skal bygge meg en marskin for å brette avisene som jeg ellers ville måtte brettet for hånd... Dette er kun snakk om de avisene som er på min rute. Slik at jeg skal eie og bruke marskinen uten noen involvering frea min arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker om jeg følger deg helt her... tanken er at jeg skal bygge meg en marskin for å brette avisene som jeg ellers ville måtte brettet for hånd... Dette er kun snakk om de avisene som er på min rute. Slik at jeg skal eie og bruke marskinen uten noen involvering frea min arbeidsgiver.

Nettopp, det var det jeg ville fram til jeg også :)

Lenke til kommentar
Hvilken PSU trenger avisen da?

Feilpost deluxxX

hmmm... avisa trenger ikke noe psu (foreløpig, kansje det kommer nå elektronisk papir snart, men for sattse på at man slipper en hel psu for å holde liv i det da haddde jo det vært ganske bortkastett)

Men marskinen trenger en ganske krafti en... er ikke helt sikker, men mulig den skulle levert 24v også da...

(Hvor mener du posten skulle vært postet???)

Lenke til kommentar
Vel dette er vel gjennomførbart.. tror jeg.. men det avhenger av hvor "komplisert" den brette-manøveren er. Hvis du kan beskrive denne manøveren, gjerne med bilder, så er det enklere for oss å hjelpe deg..

Neida, er ikke noe vanskelig manøver akkurat... man tar avisen i hendene og bretter den i to. Altså det eneste marskinen skal gjøre er å brette avisen en gang sideleng slik at den får plass i en postkasse.

Lenke til kommentar
Kategorien "Elektronikk" er for diskusjoner rundt spørsmål som er relatert til elektronikk, elektrisitet, motstander, LEDs og så videre. Har du et elektronikk-prosjekt? Fortell om det her!

Så du mener at hvis jeg skulle kjøpt meg en klokke, skulle jeg ha postet det her?

Lenke til kommentar
(Hvor mener du posten skulle vært postet???)

I f.eks Søppel, eller Annet ?? :roll:

Hva fikk deg til å poste den her da? :roll:

Søppel nei, dette er vell ikke søppel! Som nevt av en annen postet jeg fordi denne kategorien het psu og ELEKTRONIKK.

Ok, så har kansje ikke dette så mye med elektronikk og gjøre (bortsett fra at det trengs en elektroniksk motorstyring av noe slag) men så tenkte jegg at dett kan være slike ting for folk som har peiling på elektronikk og slikt har ofte en deil peil på motorer o.l.

Men Nå synes jeg posten har sporet mye av... Og har dere ikke nå høvelig fornuftig å si HOLD KJEFT! :D

Lenke til kommentar
Kategorien "Elektronikk" er for diskusjoner rundt spørsmål som er relatert til elektronikk, elektrisitet, motstander, LEDs og så videre. Har du et elektronikk-prosjekt? Fortell om det her!

Så du mener at hvis jeg skulle kjøpt meg en klokke, skulle jeg ha postet det her?

Hvis det var en digital klokke så selvsagt!

Han skal vel lage noe som er elektronisk styrt og da er det vel naturlig å poste her...

Hvis du tror at noe er feilpostet så raporter det å ikke lek moderator selv...

Lenke til kommentar

Her er et lite forslag. Som du ser er den mekanisk, men det enkleste er ofte det beste. Stempelet dytter avisen ned i sprekken, og som gjør at avisen blir brettet i to. Stempelet følger sporet som du ser i bilde nr 2, et slikt spor må også lages på framsiden av stempelet slik at det følger dette. Stemplet blir drevet av en svinghjul som har en stang festet til stempelet. Når svinghjulet blir drevet rundt så går stangen nedover og drar stempelet med seg, og tilbake på andre halvdel av rotasjonen.

Dette er en ENKEL illustrasjon om hvordan en slik maskin kan være, man må legge avisen i rett posisjon ovenfor sprekken, eller finne på noe som legger den der automatisk. Mye kan gå galt, men dette er hvertfall noe slikt jeg ser for meg maskinen.

(Dette er bare resultat av 2-3 minutter i sketchup, mer tid vil gjøre den bedre..)

post-112-1112064626_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...