Cursed Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 man kan jo ha trojanske hester (det er det det heter, ikke sant?) på pc'n uten at man merker det. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 20:01, Muffinman skrev:Enda en gang innpå...hvordan går det an å vite at man aldri har hatt virus hvis man ikke har hatt antivirusprogram? jeg regner virus som noe som "ødelegger" eller er til ulempe for meg. Så lenge ike noe har bitt ødelagt, eller plaget meg, så vil ikke jeg si at jeg har hatt virus. Kan godt være jeg har hatt virus som ikke har gjort noe, men det regner jeg ikke som virus. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 20:56, GeeZuZz skrev:jeg regner virus som noe som "ødelegger" eller er til ulempe for meg. Så lenge ike noe har bitt ødelagt, eller plaget meg, så vil ikke jeg si at jeg har hatt virus.Kan godt være jeg har hatt virus som ikke har gjort noe, men det regner jeg ikke som virus. Så hvis noen har plantet en bakdør på systemet ditt, er det altså ikke så farlig så lenge folka ikke sletter noen filer på systemet ditt? Om script-kiddies har tilgang til alle filene dine og kan lese all emailen din er ikke så nøye, så lenge de ikke sletter noe. Forsto jeg deg riktig? Jeg definerer dermed virus som et program som sniker seg inn på maskinen min mot min vilje. Hva slags ugagn det gjør spiller mindre rolle. Om det sletter filer eller spiller Bobbysocks-låter hver gang jeg slår på maskinen, har ingen ting med saken å gjøre. Det er virus uansett. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Delux Har brukt 2k pro og det var bra men eg liker xp pro bedre,eg holder på med mp3 og det syns eg er bedre i xp enn det var i 2k pro,men begge er meget bra os så her er det en smak sak ville eg si. Kjetil Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 22:06, Langbein skrev: Quote: Den 2002-07-02 20:56, GeeZuZz skrev: jeg regner virus som noe som "ødelegger" eller er til ulempe for meg. Så lenge ike noe har bitt ødelagt, eller plaget meg, så vil ikke jeg si at jeg har hatt virus. Kan godt være jeg har hatt virus som ikke har gjort noe, men det regner jeg ikke som virus. Så hvis noen har plantet en bakdør på systemet ditt, er det altså ikke så farlig så lenge folka ikke sletter noen filer på systemet ditt? Om script-kiddies har tilgang til alle filene dine og kan lese all emailen din er ikke så nøye, så lenge de ikke sletter noe. Forsto jeg deg riktig? Jeg definerer dermed virus som et program som sniker seg inn på maskinen min mot min vilje. Hva slags ugagn det gjør spiller mindre rolle. Om det sletter filer eller spiller Bobbysocks-låter hver gang jeg slår på maskinen, har ingen ting med saken å gjøre. Det er virus uansett. Tenkt litt realistisk da. Tror du det finnes noen som har interesse av å lese mailen min? det eneste av som er av interesse for andre en meg selv er spill/programmer. men hvem hacker seg inn på en annen sin maskin for å laste ned warez? Hadde jeg hatt viktige saker på maskinen, drevet bedrift eller noe, så hadde jeg selvsagt tenkt på sikkerhet. men maskinen min er en privat maskin, som ingen har lyst til å hacke seg inn på. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 00:10, GeeZuZz skrev:Tenkt litt realistisk da. Tror du det finnes noen som har interesse av å lese mailen min? det eneste av som er av interesse for andre en meg selv er spill/programmer. Realistisk? Selvfølgelig kan det skje. Og forøvirg driter jeg i om folk har glede av å lese mine private mail - ingen har rett til det uansett. Det er en prinsippsak. Men du mener kanskje det er urealistisk å tro man kan slippe virus og trojaner? Du har antakeligvis fått WIndows inn med morsmelken og er derfor "opplært" til å tro at virus er en naturlig del av datahverdagen. Det trenger nemlig ikke være det. Rettelse: det SKAL ikke være det!! Quote: men hvem hacker seg inn på en annen sin maskin for å laste ned warez? Kanskje ikke, men andre veien derimot... Drøssevis av folk som bruker FTP-servere til uvitende folk som har fått systemet sitt compromisa for FXP'ing av warez. Quote: Hadde jeg hatt viktige saker på maskinen, drevet bedrift eller noe, så hadde jeg selvsagt tenkt på sikkerhet. men maskinen min er en privat maskin, som ingen har lyst til å hacke seg inn på. Nettopp, det er din PRIVATE maskin. Andre skal derfor ikke ha tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå