TAAB Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Heisann. Jeg er født i 1974, og forstår selvfølgelig at det gjør meg til en minoritet her på forumet. Er det andre her som er 25 eller eldre? Føler meg nesten litt alene, men jeg tror ofte vi fossiler er litt mer tilbakeholdne med å røpe alderen vår. Det er nesten så man skulle tro det var flaut å surfe/spille/chatte når man har passert en viss alder. Personlig har jeg bare blitt "mobbet" for alderen et par ganger, og det har vært når jeg har spilt online spill. (sikkert fordi jeg er elendig ) Anyhoo......step up, og knus følelsen jeg har av å være den eneste gamle fjerten her Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er 73 modell. Rene sjuende far i huset. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er 73 modell. Rene sjuende far i huset. Ooookkkayy....du er nok litt for gammel til å svare i denne tråden. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er 73 modell. Rene sjuende far i huset. Ooookkkayy....du er nok litt for gammel til å svare i denne tråden. Godt å ikke føle seg eldst lenger? Jeg ser ingen grunn til å enten late som jeg er yngre enn jeg er, eller slutte med de tingene som gir meg noe. Jeg har holdt på med data i en eller annen form siden 83-84 (før de fleste her var født) og har vært på forum, irc osv i mange, mange år. Syns det er artig jeg, og passer i livet mitt akkurat nå. (Når det meste i livet er ganske fucked ) Det er rart med det men spill og andre datagreier er liksom for ungdom akkurat nå, men når den generasjonen som er tenåringer nå blir på min alder vil dette være mye mer vanlig. Mange på min alder er fullstendig grønne og kunne aldri skjønt at dette er morsomt. (Nok av tenåringer som er helt grønn og altså.) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 72 modell her Godt å vite at jeg ikke er alene. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hmm, den eldste sønnen min er vel snart like gammel som gjennomsnittsbrukeren her på forumet, er forresten medlem her han og Selv er jeg vel nesten for gammel til å poste til og med i denne tråden. Nuvel. Min første nogenlunde serøse bekjentskap med data var maskiner levert av Scanvest-Ring med disker så store som bløtkaker og ett svært plastlokk som ble skrudd fast over disken så en kunne løfte ut diskene som ble brukt til backup. Operativsystemet som het RMS (Resource Management System), var selvsagt mye bedre enn DOS, men fikk aldri noe gjennomslag. Greiene måtte stå i eget kjølerom, ble ett sodoma hver gang kjøleaggregatet svikta og det gjorde det rett som det skvatt. Ellers var jo Norsk-Data det store på den tiden (siste halvdel av 80-tallet). /mimre Endret 28. mars 2005 av el-asso Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 68 mod her. begynte ganske sent med data i 98 elno. men siden har det blitt mye "skruing" om e skal bruke en bilfrase. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Nei, hvor i alle dager.. er det folk som er født på syttitallet er også ? Er 75 modell, og går å venter med glede på å få pepper når november kommer (har vel delt ut min kvote med pepper til ALLE jeg kjenner som har blitt 30 uten å være gift, så de venter nok med glede på at det blir min tur) Ser el-asso nevner Scanvest Ring, og da tenker jeg på mine barneår da jeg brukte mye tid med onkelen min på jobb hos Scanvest Ring her i "byen". Var vel ikke gamle karen første gang jeg skrudde på en pc. Ett gammelt beist av en Scanvest Ring maskin som jeg måtte plukke i atomer for å bytte cmos batteriet på.. Litt enklere å gjøre det nå for tiden.. Og når det er nevnt så har ihvertfall ikke jeg måttet bytte cmos batteri på noen som helst slags maskiner de siste 10 årene (eller lengre) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kanskje ikke "olding" enda, men 79 modell. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 jada.... er ikke lenge til jeg er tredeve nå ........ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 er det virkelig folk her som er eldre enn meg her?!? er 75-modell og kjørt den samme data-veien som de fleste "gamligene" her har gjort (tror jeg da): Commodore, Amiga, 386 -> Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Commodore, Amiga, 386 -> Hadde en Spectrum i en liten periode først. Kul maskin! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Startet med en Vic-20 her. Sykt rask maskin Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 76 modell her, men husker godt den dagen jeg kjøpte min første datamaskin. En splitter ny C64 til 1995 ,- på spaceworld. Den lever enda. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 79 her. Slutten av 79, men 79 nevertheless. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 <-----old fart Født på 60-tallet. T'Weed Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 86 modell her, ingen olding, med andre ord. Ah...det er deilig å ha hele livet framfor seg. Russetida er rett rundt hjørnet, jeg kan velge og vrake i forhold til utdanning, jenter og pils i helgene, null bekymringer, ingen gnagende gjeld, mat servert på bordet hver dag. Dere har det vel ikke slik på gamlehjemmet? *løpe vekk fra denne tråden* Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 86 modell her, ingen olding, med andre ord. Ah...det er deilig å ha hele livet framfor seg. Russetida er rett rundt hjørnet, jeg kan velge og vrake i forhold til utdanning, jenter og pils i helgene, null bekymringer, ingen gnagende gjeld, mat servert på bordet hver dag. Dere har det vel ikke slik på gamlehjemmet? *løpe vekk fra denne tråden* Been there, done that.........vil ikke tilbake Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 86 modell her, ingen olding, med andre ord. Ah...det er deilig å ha hele livet framfor seg. Russetida er rett rundt hjørnet, jeg kan velge og vrake i forhold til utdanning, jenter og pils i helgene, null bekymringer, ingen gnagende gjeld, mat servert på bordet hver dag. Dere har det vel ikke slik på gamlehjemmet? *løpe vekk fra denne tråden* Been there, done that.........vil ikke tilbake Wow.. det er helt utrolig men jeg skulle akkurat til å skrive nøyaktig det du skrev.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå