abzorbing_tundra Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 jeg har tenkt å installere Linux ubuntu som jeg fikk på TG men jeg får ikke boota cden. Noen som kan hjelpe meg ? BTW: har windows xp pro med sp2 installert fra før hvis det var no å vite .. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 1. Er den brent eller "orginal"? Hvis brent, er den brent på korrekt vis, altså som en image slik at bootsectoren kommer med? 2. Er BIOS'en din stilt inn på å boote fra cdrom? Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 1. Er den brent eller "orginal"? Hvis brent, er den brent på korrekt vis, altså som en image slik at bootsectoren kommer med? 2. Er BIOS'en din stilt inn på å boote fra cdrom? ja den er orginal og den cden durer som et h***** når jeg starter pcen ,men den blir ikke lest Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 2. Er BIOS'en din stilt inn på å boote fra cdrom? Og etter at du har funnet ut at den ikke er satt til det, så sett den til det. Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 2. Er BIOS'en din stilt inn på å boote fra cdrom? Og etter at du har funnet ut at den ikke er satt til det, så sett den til det. cd'romen er stilt til first boot device ,men den leser fortsatt ikke:( Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 har du flere cdrom? nope ikke på den pcen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Last ned Ubuntu på nytt då, sikkert noko gale med CDen. Dessutan bør du endrel tittel på tråden, gjer den heller om til "Får ikkje installert Ubuntu. CDen booter ikke" eller noko i den duren. Linux er berre kjerna i OSet GNU/Linux. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Edit: må visst lese innlegget bedre neste gang... Endret 29. mars 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 jeg har tenkt å installere Linux ubuntu som jeg fikk på TG hvis det er den vi fikk i goodiebag'en burde vel den være brent 110% perfekt Men det kan jo selvfølgelig hende den er blitt ripet opp eller lignende. Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 jeg har tenkt å installere Linux ubuntu som jeg fikk på TG hvis det er den vi fikk i goodiebag'en burde vel den være brent 110% perfekt Men det kan jo selvfølgelig hende den er blitt ripet opp eller lignende. det er ikke noe riper i den og den leser jo når den er i windows, men den booter ikke Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Last ned på nytt og brenn. Prøv på nytt. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Dessutan bør du endrel tittel på tråden, gjer den heller om til "Får ikkje installert Ubuntu. CDen booter ikke" eller noko i den duren. Linux er berre kjerna i OSet GNU/Linux. Hadde bare alle tenkt sånn Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Last ned på nytt og brenn. Prøv på nytt. hvet ikke hvor jeg får lasta ned ubuntu Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Last ned på nytt og brenn. Prøv på nytt. hvet ikke hvor jeg får lasta ned ubuntu Vel, du tenkte kanskje ikkje på dette? 1) www.google.com 2) Søk på "ubuntu" 3) Trykk "Download" Neimen! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Ikke for å være frekk eller noe, men du bør vel kanskje lese det som står i signaturen din? Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hadde trøbbel med å boote fra cd på en maskin jeg og. løsningen var denne Smart BootManager, en bootbar floppy ikke kom her å si at floppy'n er dau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå