Nicklas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei! Jeg bare lurte på om det gikk ann å koble katoder (Sånne fra microplex.no) på et 12V moped batteri uten inverter? Jeg er helt blank når det gjelder elektronikk, men trenger jeg noe spesielt hvis jeg skal koble 2 katoder på et 12V moped batteri med 1 bryter? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Du må nok ha den inverteren, det er en grunn til at den er koblet til 12v på pcen, den gjør om til 620v elns, men du kan jo bare koble på inverteren foran katodene da, så skal det fungere fint Lenke til kommentar
maze Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Det funker helt greit det. Men du må ha inventer. Det er den som går på 12v rørene går på 800v elns. Men inventeren er bare å koble rett på bateriet men en bryter i serie det. Ikke noe stress dette! EDIT : Arg du var før meg Magnus! Endret 28. mars 2005 av maze Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har en kamerat som har katoder på en moped, og han brukte inverter. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Men neon lys skal vel fungere rett på 12v bare så det er sagt så er det ulovlig å kjøre moped med katoder/neonlys på Endret 28. mars 2005 av CaZiO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå