plumbe Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 if(!empty($_POST['markedspris']) && !empty($_POST['our_price'])) { $markedspris=$_POST['markedspris']/100; $save_prosent=$_POST['our_price']/$markedspris; echo $save_prosent; Dette er et script jeg benytter til å regne ut hvor mye i % du sparer. Men jeg vil ikke ha noen desimaler. Hvordan gjør jeg dette?, har prøvd round(), men da får du minst 2 desimaler. kan du f.eks bruke explode()? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Antall desimaler kan justeres i round(). F.eks: round($save_prosent, 0); gir 0 desimaler. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 har prøvd det. Da skjer dette. Prosent med desimaler: 52.33333333% prosent med bruk av round: 525% Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 det nekter jeg å tro. vis oss koden som gjør det. kan ellers bruke sprintf for å formatere tall <?php printf('%.2f', 100/7 ); ?> Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Var nok noe jeg overså forrige gang, nå funker det fint. $markedspris=$_POST['markedspris']/100; $save_prosent=$_POST['our_price']/$markedspris; $round=round($save_prosent,0); echo "$round"."%"; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå