Gå til innhold

Hvordan har dere råd??

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-07-03 03:39, j_j skrev:

Quote:

Den 2002-07-02 17:21, Spenol skrev:

Hvordan klarer du å leve med deg selv? Gjør det deg ingenting at det er folk som lider av tapet du påfører dem?

Jeg tror de fleste vil være enig i at en person som gjør slikt, og attpåtil skryter av det, er en vaskekte drittsekk.

PS! Bytt ut "dude" i kallenavnet ditt med "kuk", så får folk en mer korrekt framstilling av personligheten din.

-----------------------------------------------------

Hvorfor reageres så sterkt på dette og ikke piratkopiering? man kan bruke samme argument.

jj

Jeg reagerer også sterkt på piratkopiering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shahin

Eg er enig med deg at det er dyrt er ikke det som eg er galen på,det er holdningen som folk har som er galt,enkelte kan bruke mye penger på mye annet rart men å kjøpe et os til 2-3000 kroner er det nesten ingen som gjør,men de samme klager på at det er dyrt og det er dyrt.

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg bytter "bare" en gang i året. Det holder i massevis. Trenger ikke 1000 fps i quake3 heller...

På tide å bytte snart tror jeg... Må jo kunne spille UT 2003 og Warcraft III i den oppløsningen skjermen min (21") klarer :smile:

Bruker ca. 5000 i året +/-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 14:54, AKIRAx24 skrev:

...vel..mmh. Men spm gjenstår...hvordan har dere råd????

AKIRA

Jeg er ekte fantasimillionær...kjøp først og angre etterpå :grin:

En dings i måneden blir fort et par-tre maskiner:)

Detter med å selge de gamle delene går ikke for min del - mine deler havner i maskinene til barna mine.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 15:12, Afseth skrev:

Quote:

Den 2002-07-02 14:20, Divxdude skrev:

Man skaper kontakter innenfor forskjellige bedrifter. Og kjøper alt svart. Tillegg til vedkommende innenfor bedriften tjener på dette.

Her er et eks. som jeg brukte!

Jeg kjøpte en ny hd. 120gb fra x butikk. Jeg kjente mannen som solgte disse hd. Vi ble enige om at jeg skulle betale vanlig pris. men etter 1 uke skulle jeg si at hd hadde blitt ødelagt. Deretter tok mannen hd min og jeg fikk 2x120gb som erstatning. Jeg sa at jeg mistet sensetive filer og sånt.

Konklusjon: Jeg fikk 2x120gb istedenfor 120gb og mannen som jobbet innenfor x butikken fikk en 120gb gratis. Siden han sa at det var ødelagt. det var den jo egentlig ikke.

Det er bare å skape kontakter det folkens. Man tjener stort på dette. Dette eks er jo ikke av så stor verdi. men jeg har klart å få masse ting helt gratis.

I don't like you! Det er folk som deg som gjør at vi andre må betale dyrt for hardware. Det er ikke butikken, men vi kunder som må betale for den grove svindelen du driver med der. Jeg håper du blir tatt. Burde ikke være vanskelig når vi har IP adressen din.

Noen moderatore som har lyst til å tipse politiet om svindel? Her har dere muligheten.

Svindel skjer på alle plan i samfunnet... og hvor mange her driver ikke med warez osv.?!

Lenke til kommentar

Svindel er svindel uansett hvilket nivå man er på. Men svindlere er vel mennesker på et lavt nivå uansett.

Warez selvfølgelig ikke OK, men produsenten taper ikke noe på dette, han mister evt et salg. F.eks. vil en som har masse (warez)spill neppe ha giddet/hatt råd å kjøpe dem til x antall kroner hvis han ikke hadde fått tak i dem som warez, da hadde han heller latt vær å spille de fleste spillene.

Hvis du derimot svindler en butikk for 3 stk harddisker, så taper butikken selvfølgelig på dette. De taper innkjøpsprisen på 3 harddisker minus det som ble betalt for den ene harddisken. Kompisen din kalles utro tjener og ville blitt politianmeldt dersom sjefen hans fant ut hva som foregikk.

Og det er selvfølgelig ikke noe tvil om at dette gjør at tingene blir dyrere. Når det gjelder sw ville den kanskje også blitt billigere fordi produsentene ville fått større inntekter uten noe særlig større kostnader, men det er to men; det ene er som sagt at de færreste hadde giddet å kjøpe all warezen de har på pcen hvis de MÅTTE betalt for det for å få brukt det, det andre er at det kanskje ville Microsoft heller beholdt det større overskuddet enn å gi det til kunden i form av lavere priser.

For de som fortsatt lurer, så mener jeg altså ikke at piratkopiering er OK, men det er mye verre å svindle og påføre en bedrift direkte tap.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 15:55, Dan Hansen skrev:

Joda, helt seriøst. Mange har dette som hobby og kjøper og selger komponenter kontinuerlig. På denne måten unngår de de store utgiftene (bortsett fra selve hovedinvesteringen i begynnelsen da). At noen så brenner noen tusen i året på hobbyen sin er helt normalt. Om man kjøper deler til pc'en, konsertbilletter eller heiskort i Trysilfjellet er bare et spørsmål om prioriteringer og det ene er ikke mindre verdt en det andre.

Kunne vel ikke vært mer enig.

Ellers så er jeg også blant de som selger unna gamle ting før de blir for gamle. Det går noen tusen med på oppgraderinger likevel.

Skal bygge meg ny pc snart og slutt summen blir en tusenlapp for den ferdige maskinen (etter å ha solgt unna det jeg ikke trenger).

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 04:28, magma_81 skrev:

Quote:

Hvorfor reageres så sterkt på dette og ikke piratkopiering? man kan bruke samme argument.

jj

Hør hør. Jeg tror kanskje grunnen til at folk reagerer sterkere er fordi det er lettere å identifisere seg med en liten webshop som sliter med pengene, enn et stort programvarefirma fra USA.

My two cents,

Magnus.

Ikke sitt her og si at du KUN piratkopierer fra MS? Finnest MASSEVIS av programvarefirmaer som er på konkursens rand.. Aner du hvor mange firmaer som sliter med å få akkuratt deg til å faktisk kjøpe produktet sitt? Ta et søk på download.com etter for eks. mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...