Gå til innhold

Hvordan har dere råd??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-02 14:20, Divxdude skrev:

Man skaper kontakter innenfor forskjellige bedrifter. Og kjøper alt svart. Tillegg til vedkommende innenfor bedriften tjener på dette.

Her er et eks. som jeg brukte!

Jeg kjøpte en ny hd. 120gb fra x butikk. Jeg kjente mannen som solgte disse hd. Vi ble enige om at jeg skulle betale vanlig pris. men etter 1 uke skulle jeg si at hd hadde blitt ødelagt. Deretter tok mannen hd min og jeg fikk 2x120gb som erstatning. Jeg sa at jeg mistet sensetive filer og sånt.

Konklusjon: Jeg fikk 2x120gb istedenfor 120gb og mannen som jobbet innenfor x butikken fikk en 120gb gratis. Siden han sa at det var ødelagt. det var den jo egentlig ikke.

Det er bare å skape kontakter det folkens. Man tjener stort på dette. Dette eks er jo ikke av så stor verdi. men jeg har klart å få masse ting helt gratis.

Hvordan klarer du å leve med deg selv? Gjør det deg ingenting at det er folk som lider av tapet du påfører dem?

Jeg tror de fleste vil være enig i at en person som gjør slikt, og attpåtil skryter av det, er en vaskekte drittsekk.

PS! Bytt ut "dude" i kallenavnet ditt med "kuk", så får folk en mer korrekt framstilling av personligheten din.

Lenke til kommentar

Er en ting å gjøre noe som er litt snusk en gang. Noe helt annet å drive og skryte av det i et forum. Tenk å ha så lite til overs for sin egen arbeidsgiver. Nei. For noe tull. Håper han butikkfyren mister jobben...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 17:21, Spenol skrev:

Hvordan klarer du å leve med deg selv? Gjør det deg ingenting at det er folk som lider av tapet du påfører dem?

Jeg tror de fleste vil være enig i at en person som gjør slikt, og attpåtil skryter av det, er en vaskekte drittsekk.

PS! Bytt ut "dude" i kallenavnet ditt med "kuk", så får folk en mer korrekt framstilling av personligheten din.

-----------------------------------------------------

Hvorfor reageres så sterkt på dette og ikke piratkopiering? man kan bruke samme argument.

jj

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor reageres så sterkt på dette og ikke piratkopiering? man kan bruke samme argument.

jj

Hør hør. Jeg tror kanskje grunnen til at folk reagerer sterkere er fordi det er lettere å identifisere seg med en liten webshop som sliter med pengene, enn et stort programvarefirma fra USA.

My two cents,

Magnus.

Lenke til kommentar

Quote:

Hør hør. Jeg tror kanskje grunnen til at folk reagerer sterkere er fordi det er lettere å identifisere seg med en liten webshop som sliter med pengene, enn et stort programvarefirma fra USA.

My two cents,

Magnus.

Du tok ordene rett ut av munnen min / tastaturet mitt... Folk gir selvfølgelig stort sett **** i firmaer som sitter på milliarder allerede. Men tenk å f.eks. "stjele" fra microplex eller psdata... huff og huff... :smile:

Lenke til kommentar

Det som ejg skynes er noe dritt er detat dette er med på å høye prisene på prossorene.... Det synes ikke jeg er bra. Fordi noen drittunger driver å svindler Intell (osv) så må vi batale høyerer priser på posessorene...

Lenke til kommentar

Jeg har vel overklokket alle de, skavise..., 8-10 pcene jeg har hatt siden 1998.

Jeg tror jeg har en harddisk på samvittigheten, ellers har ingenting blitt ødelagt. De fleste komponentene jeg har eid fungerer den dag i dag rundt omkring i det ganske land.

Jeg skriver ikke "aldri overklokket" når jeg selger en OCZ PC150CL2 rambrikke og en Tbird med blyantstreker på L1 broene heller slik som mange NISSER på qxl gjør.

Liksom... registrere seg med nicket "OvaClocka" eller noe sånn, og så selge "aldri overklokkede" komponenter. joda...

DrErling

Doktorgradsavhandling om tyning av pc`er.

Lenke til kommentar

Hvordan vi har råd ja..

Som har blitt sagt mange ganger tidligere, det er et spørsmål om prioritering.

For min egen del, jeg drikker ikke alkohol. Hvor mye tror du jeg "sparer" i året på det ? Den gjennomsnittlige nordmann er jo ikke *mann* med mindre han svir av tusen kroner helga i drikkevarer..

Det du heller burde spørre om er hvordan folk har råd til SÅNT..men som sagt tidligere, det er bare snakk om prioriteringer..

Jeg kjøper nye komponenter ettersom jeg føler at maskina trenger oppgradering. Noen ganger kan det ta 6 måneder, andre ganger kan det gå to år.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-03 03:39, j_j skrev:

Quote:

-----------------------------------------------------

jj

Fordi de fleste av de som driver med piratkopiering blir "presset" til å drive med det?

Tenker da på Linux folka som vil spille spill. De sitter kanskje ikke på den råeste pc'en, og må da legge inn et M$ OS...

De fleste er vel for open source, og dette gjør det litt enklere og akseptere piratkopiering.

Dessuten er "programvare" altfor dyrt etter min mening.

Hvis du er film entustiast i norge, og vil ser ca 4 filmer uka (veit om fler som ser MANGE fler) blir det fort dyrt om du skal betale 50kr pr. film som det koster i landet vårt. 50*4=200 200*52=10400kr i film!!! Det som jeg syns er rart er at det ikke finnes noen *billig* film-nedlastings tjeneste.. Der mener jeg det er millioner å tjene.

Mp3 forsvarer mange med at de liker muligheten til å kunne komponere cd'er selv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 12:56, Kjetil Lura skrev:

shahin

Det er galt begge deler,du er en banditt uansett om det er en liten webshop eller et stortfirma med mye penger.

Kjetil

Mye er "galt" i sammfunnets / lovens øyne.

Men man kjører 110 i 90 grensa, har piratkopier og laster ned mp3 og divx (snakker ikke om deg, men 95% av de andre pc brukerne).

Så til slutt er det egentlig opp til den enkelte person å avgjøre om han/hun synes det er riktig eller galt. Og hvis jeg er skoleelev/student (som jeg er) velger jeg heller å bruke mine 1000kr på microplex enn microsoft software. Microsoft tjener jo allerede på at man kjøper 1 mus i året fra dem :smile:

Og både brukerne (flest) OG DE gir **** i om de taper 1mrd pr år, for de har jo allerede 1000 ganger mer...

edit: Noen sjapper fortjener faktisk å bli offer for hw.no forumbrukernes bedrageri og juks. Gir man **** i kundene gir kundene **** i deg. Jeg hadde utsatt Buydirect (m.fl.) for slikt anytime.

Shahin (aka. stratcast)

[email protected]

P4 NW [email protected] med Swiftech MCX478B (papst), Asus P4S533, 256MB Corsair XMS3000, 4x80GB HDD (RAID0), Dual 15" LCD, M-Audio Delta 1010 lydkort (pc for studioopptak og redigering).

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-07-03 13:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...