Gå til innhold

Hvordan har dere råd??

Anbefalte innlegg

...jeg synes jeg leser dagli her om folk som har svidd en CPU, hovedkort og skjermkort......atte...hvordan har dere råd til å ta slike sjanser...personlig jobber jeg fulltid og tjener bra, men jeg har ikke råd til å spytte ut en 1500 - 3000 kr titt og ofte i CPU og hovedkort...hva får dere til å ta sjanser med å overklokke med tanken på at dere faktisk kan miste alt?...og en annen ting...hvorfor overklokker du? Jeg har begynte å få inntrykket at det finnes to typer..de som overklokker og behandler PCen som..tja....en hotrod bil..skal ikke kjøre langt, skal ikke være komfortabel...skal faktisk ikke brukes til noe..BARE vises frem...og de som overklokker for å få høyere ytelse i spill og programvare...den siste gruppen kan jeg relatere til..den første......vel..mmh. Men spm gjenstår...hvordan har dere råd????

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min egen del selger jeg gjerne de gamle delene jeg bytter ut. Venter ikke alt for lenge så får jeg litt igjen for de.

Driver mye med grafikk+litt fikling i 3d så trenger den ytelsen jeg har råd til.

ellers er det slik at jeg kjøper skikkelige saker når jeg først bryr meg..

feks eizo lcd skjerm vs. jalla lcd som jeg sikkert kommer til å angre på.

Lian li nå når jeg skulle ha et seriøst kabinett som ikke var tungt og bedre utforming på en aopen bigtower jeg hadde før.

prioriteringer prioriteringer osv osv..

ps. kjøpte nettopp sort plextor 40x og 100 tomme plater... 16oo ut av døra igjen :smile:

Lenke til kommentar

De tar seg simpelthen råd på produsentes bekostning:

Når en kar ødelegger prosessoren sin ved overklokking, leverer han den inn til butikken han kjøpte den ved. Butikken har verken kompetanse eller tid til å sjekke hvordan prosessoren faktisk ble ødelagt, så butikken gir kunden en ny, og leverer den ødelagte inn til produsenten. Produsenten har gjerne kompetanse, men ikke tid, så den sender tilbake en ny prosessor til butikken. Butikken taper ingenting, og heller ikke overklokkeren.

På denne måten har tenåringer "råd" til å overklokke.

Lenke til kommentar

Spenol (eeeuu)...joda..tenkte tanken..svindel..der det ligger..så vi får en hel generasjon med svindlere som vokser opp..."nei, bilen stod helt stille den asså....nå vil jeg ha ny..jeg kan jo ikke kjøre rundt med takket trøkket inn og jula svidd til felgene...dårlig produkt!!"

*s*

Lenke til kommentar

For min del bytter jeg ut komponenter stadig vekk, kjøper billig og selger de gamle dyrt :wink:

Kunsten er å selge før de gamle komponentene faller for mye i pris!

Ellers så driver jeg "risikabel" overklokking under full kontroll :smile:

Chieftec Dragon 340W

Asus A7M 266 DDR

Asus GF4 Ti4400 128mb

AMD xp2000+

AMD Pro Waterkit

768 Mb TwinMos DDR 2100

Seagate Barracuda IV 60 GB

Lenke til kommentar

Jeg gjør nesten som han over.

Bytt ofte og selg det gamle før det blit gammelt.

Ved å kjøpe skikkelig kjøling unngår du knuste kjerner på cpu'er noe som er den eneste du ikke kommer unna med å få byttet i butikker. De fleste nye kjøleribber benytter seg av de 4 hullene på hovedkortet.

Det er litt artig hvor mye jeg får rå til egentlig. Jobber bare 2 kvelder i uka, men har alltid nok penger likevel. Skal jeg ha noe nytt, selger jeg noe gammelt

Lenke til kommentar

Joda, helt seriøst. Mange har dette som hobby og kjøper og selger komponenter kontinuerlig. På denne måten unngår de de store utgiftene (bortsett fra selve hovedinvesteringen i begynnelsen da). At noen så brenner noen tusen i året på hobbyen sin er helt normalt. Om man kjøper deler til pc'en, konsertbilletter eller heiskort i Trysilfjellet er bare et spørsmål om prioriteringer og det ene er ikke mindre verdt en det andre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 16:42, Kjetil Lura skrev:

AKIRAx24

De har sikkert ikke så mye faste rekninger og lån de betaler på,om eg ikke kjøpe leiligheten så kunne eg og gjort sånt,men nå må eg spare litt først og det holder eg på med nå skal ha ny til høsten.

Kjetil

Der sier du det..vent til de flytter hjemmefra og skal ha huslån, billån, barn og elskerinner..da skal du se hva de får råd til....skal ikke se bortifra at de sitter på en AMD 2200+ om 3 år og betaler regninger på nettbanken!!! *s*

AKIRA

Lenke til kommentar

ca 3-4 ganger i året bytter jeg:

CPU

MB

Evt. RAM

...skjermkort...noen ganger

Og selger de gamle delene på qxl eller

noen andre. Får alltid nok til å kjøpe meg

nye ting, uten at det koster meg noe. Det er jo morsomt da, å hele tiden opgradere kassa......

:grin:

G

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 20:32, grendel skrev:

ca 3-4 ganger i året bytter jeg:

CPU

MB

Evt. RAM

...skjermkort...noen ganger

Og selger de gamle delene på qxl eller

noen andre. Får alltid nok til å kjøpe meg

nye ting, uten at det koster meg noe. Det er jo morsomt da, å hele tiden opgradere kassa......

:grin:

G

mener du det at du ikke betaler noe for nye komponenter? du handler nytt for det du selger?

Lenke til kommentar

Jeg tyner PCen hardt noen ganger, men aldri i praktisk bruk. Så nei, jeg har ikke bruk for ytelsen jeg klokker opp til... Men har nå ennå ikke ødelagt noe :smile: Pengene henter jeg på kontoen min :wink: Hadde endel til overs siste måned, brukte de ikke på noe som helst da. Sparer litt, og kan i teorien kjøpe en ny high-end PC om 2-3 måneder. Det er alltid snakk om prioriteringer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 15:19, Dominium skrev:

Det er alltid snakk om prioritering...

Noen bruker tusenvis av kroner på feks sport.

Noen mekker på biler.

Og noen sitter hjemme og koser seg med en PC eller 14.

Enig men han, for meg er pc'en min bare en hobby som jeg antakelig bruker mest penger på.

De som liker å "leve farlig" tyner gjerne noen xx(x) mhz ut av sin CPU eller fikser og trikser med sine komponenter ellers.

Overklokking er artig, for å sjekke ut hvor mye man kan tyne ut av komponentene sine.

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 14:20, Divxdude skrev:

Man skaper kontakter innenfor forskjellige bedrifter. Og kjøper alt svart. Tillegg til vedkommende innenfor bedriften tjener på dette.

Her er et eks. som jeg brukte!

Jeg kjøpte en ny hd. 120gb fra x butikk. Jeg kjente mannen som solgte disse hd. Vi ble enige om at jeg skulle betale vanlig pris. men etter 1 uke skulle jeg si at hd hadde blitt ødelagt. Deretter tok mannen hd min og jeg fikk 2x120gb som erstatning. Jeg sa at jeg mistet sensetive filer og sånt.

Konklusjon: Jeg fikk 2x120gb istedenfor 120gb og mannen som jobbet innenfor x butikken fikk en 120gb gratis. Siden han sa at det var ødelagt. det var den jo egentlig ikke.

Det er bare å skape kontakter det folkens. Man tjener stort på dette. Dette eks er jo ikke av så stor verdi. men jeg har klart å få masse ting helt gratis.

I don't like you! Det er folk som deg som gjør at vi andre må betale dyrt for hardware. Det er ikke butikken, men vi kunder som må betale for den grove svindelen du driver med der. Jeg håper du blir tatt. Burde ikke være vanskelig når vi har IP adressen din.

Noen moderatore som har lyst til å tipse politiet om svindel? Her har dere muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...