muffe Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har en Fedora Core 3 box. Av og til (ganske ofte) får jeg behov for å mounte samba snares osv. Men den vanlige brukeren min kan ikke kjøre 'mount' kommandoen. Da må jeg su til root, og mounte derfra. Hvordan kan jeg ordne det sånn at min vanlige bruker kan mounte? På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Legg til "user" i parametrene til disken i /etc/fstab. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Gimper: Trur ikkje det er mogleg med Samba shares. Trur ein er nødt til å endre rettigheitar på "smbmnt" slik at alle kan bruke den. Enklaste er vel å bruke sudo. Opne /etc/sudoers og les. Så kan du køyre kommandoar slik: sudo mount blablabla Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Objorkum: Genialt. Takker. Det funker (nesten) glitrende nå. Men en ting til ang. samme tema (til dere alle sammen): Jeg får ikke opprettet filer og mapper på SMB-sharene. Jeg kan endre filer, men ikke opprette nye filer/mapper. Noen som har vært borti det problemet og kan hjelpe meg? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Skal du mounte removable devices er pmount genialt, -- eller skal du mounte dei automagisk er ivman flott! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 @muffe: Har du siste versjon av samba? Det der var (kunne være) et problem i en versjon for en stund siden (sist høst?) Jeg var borti det samme og alt funka etter en oppgradering av samba. M. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg bruker 3.0.10, sluppet 16. desember 2004. Nyeste tilgjengelige er 3.0.13, sluppet 24. mars 2005. Hvordan ligger jeg an da, Mysjkin? Burde jeg oppgradere i håp om å løse problemet mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå