Gå til innhold

Papir til Canon Pixma skrivere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg vil ikke uten videre uttale meg om tredjepartspapirer som Dataline, osv.

Når det gjelder HP-papir på Canon-skriver, kan dette som nevnt bli feilkobling!

Jeg har selv testet dette, og det ble noe dårligere resultat.

Dersom du vil være på den sikre siden kjører du originalpapir. Glossy Photo paper skulle vel være bra nok til ditt bruk - du kan også bruke Matte Photo Paper dersom du ikke vil ha det glossy.

Det som er synd med Canon-skriverne, er at varigheten på utskriftene er blant de dårligere (sammenlignet primært med HP og spesielt Epson).

Det er dog snakk om at Canon skal komme med et nytt blekk, men Canon holder som vanlig kortene tett til brystet.

Lenke til kommentar

ymerguer Skrev 30/03/2005 : 20:39

Når det gjelder HP-papir på Canon-skriver, kan dette som nevnt bli feilkobling!

Jeg har selv testet dette, og det ble noe dårligere resultat.

Dersom du vil være på den sikre siden kjører du originalpapir. Glossy Photo paper skulle vel være bra nok til ditt bruk - du kan også bruke Matte Photo Paper dersom du ikke vil ha det glossy.

Når det gjelder FOTOPAPIR er nok kombinasjonen Canon /HP ikke optimal. Men her snakker vi om laser papir, det vil si vanlig papir.

Har printet 200 cover med denne kombinasjonen uten å kunne se en stripe på printene. Å bruke Glossy photo blir selvfølgelig bedre, men jeg tolket Janmandelid

innlegg slik at han ikke ønsket å bruke så mye penger på papir.

Har en del HP papir på lager ettersom jeg har hatt en del HP skrivere . Bruker de nå på Canon skriveren, siden jeg har dem. Resultatet blir bedre på Canonpapir, men de blir fullt akseptable. Jeg har merklig nok fortsatt ikke sett de stripene på printene man skal få med denne kombinasjone. Selv etter iherdig leting med lupe.

Men bildene blir ikke så skarpe som med Canon papir.

Har teste Dataline på HP skrivere og det var en dårlig erfaring.

Arne M

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Har nylig kjøpt en Canon Pixma MP500 multifunksjonsskriver, og Canon oppgir nå en varighet på 100 år (!) så lenge bildene oppbevares i fotoalbum og er skrevet ut med originalblekk på originalt fotopapir.

Er forøvrig nysgjerrig på hvordan annet fotopapir (f.eks. fra Epson) fungerer sammen med Canon-blekket. Det er jo mulig å få svært lav pris per bilde hvis man kjøper pakker med 100 ark og sjekker prisene nøye.

Noen som har sett tester av ulike papirtyper på ulike skrivere?

Endret av Sarge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd både HP og Epson papir på min Pixma MP760 og synes resultatet er veldig bra med begge fabrikatene. Både HP og Epson fotopapir gir etter min mening helt akseptable resultater. Jeg har ikke sett striper på noen av dem. Jeg er også veldig fornøyd med Epson Archival Matte som jeg tilfeldigvis har en pakke av.

Men det beste resultatet er uten tvil med Canon Photo Paper Plus, både de arkene som fulgte med og Semi Gloss. For å printe ut bilder i 10x15 format til familien er også vanlig Canon Glossy Photo Paper brukbart.

Lenke til kommentar
Litt off topic, men siden dette er en pixma link.

Hvilket photo papir er best til å printe ut foto i A4 format med Pixma ip5000? Det er ikke snakk om mange ark, 20-50.

4469179[/snapback]

Canon Photo Paper Pro er det beste Canon tilbyr, det er dermed også det beste. Hvis du vil ha noe billigere anbefaler jeg Canon Photo Paper Plus.

Lenke til kommentar

Var nettopp en diskusjon om dette på forumet.

se: tråd

Det HP papiret jeg nevner har jeg brukt på en epson, så jeg kan ikke uttale meg om canon. Tror uansett ikke det skal ha så mye å si, blir ikke fantastisk kvalitet uansett. Men det holder i massevis til DVD cover.

Lenke til kommentar
Har et dvdprosjekt på gang og da skulle jeg ha printet ut en del cover. Noen som vet hvilke papir her som er okei bra kvalitet på uten å være altfor dyrt?? Har en Pixma 8500-modell...

3912164[/snapback]

Jeg bruker Canon High Resolution Paper til mine CD og DVD cover. Har selv en Pixma IP5000

Får 200 ark til 300,- på binders.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har et dvdprosjekt på gang og da skulle jeg ha printet ut en del cover. Noen som vet hvilke papir her som er okei bra kvalitet på uten å være altfor dyrt?? Har en Pixma 8500-modell...

3912164[/snapback]

Jeg bruker Canon High Resolution Paper til mine CD og DVD cover. Har selv en Pixma IP5000

Får 200 ark til 300,- på binders.

5096226[/snapback]

Veldig bra! :) Takk for gode svar, folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...