uro Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei. Jeg holder på og lage en hjemme side, og jeg tenkte jeg skulle lage mine egne knapper. Jeg har et bilde som hadde passet til flere knapper på forsiden, men jeg finner ikke ut hvordan man lager flere knapper inne i et bilde. Er det noen som vet hvordan man gjør det?? Jeg vil ha det bilde som knapper se. Og om noen kunne si hvordan man animerer knappene også??? Hadde vært hyggelig. (hvis denne posten er postet feil sted så må jeg unnskylde. Fant ikke noe annet sted) Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Skal du bruke et bilde flere ganger som knapp? Eller skal du lage et stort bilde der du har alle knappene og lage linker ut av det. Hvis du mener det sistnevnte, ville jeg brukt noe som heter "map". Da spesifiserer du koordinatene til de ulike knappene. Det bruker man Imageready til (følger med photoshop) siden der har man en enkel funksjon for dette. Noen tutorials og forklarende artikler: Htmlartikkel om MAP PS Tutorial om Imagemap Angående animering knapper: Man kan bruke Imageready for å lage animerte ting, feks animerte bilder/knapper. Animasjonstutorialer Edit: Leif Endret 28. mars 2005 av Tready Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Rip denne, du, hvis det er imagemap du er ute etter. Her blir det skikkelig HTML og CSS! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hvis du mener det sistnevnte, ville jeg brukt noe som heter "map". Da spesifiserer du koordinatene til de ulike knappene. Det bruker man Imageready til (følger med photoshop) siden der har man en enkel funksjon for dette. Hvordan tror du et imagemap vil se ut dersom du bruker en browser som ikke viser bilder? Eller dersom du bruker en mobiltelefon for å se på siden? My guess: Dette blir lett upraktisk. Imagemap er foreldet kode som burde avskaffes. Bruk derfor for all del metoden til drange_net, som bygger på CSS i stedet for dum HTML. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå